Aplicaţia care vă ajută să verificaţi automat dacă furnizorii aplică plata defalcată a TVA

0
Publicat:
Ultima actualizare:
aplicaţie

Companiile care vor trebui, începând cu 1 ianuarie 2018, să achite facturi către furnizori ce aplică plata defalcată de TVA îi vor putea verifica automat pe aceştia prin aplicaţia ANAFcheck lansată de PwC România.

Aceasta se conectează la bazele de date ale ANAF şi permite verificarea automată a tuturor codurilor de înregistrare fiscală ale furnizorilor, pentru a identifica acele companii care aplică plata defalcată de TVA.

ANAFcheck este o interfaţă între serverul unei companii şi Registrul fiscal român, care permite automatizarea schimbului de date. Aplicaţia aduce 19 atribute fiscale ale codului TVA căutat (ex. date despre stare înregistrare în scopuri de TVA, plata TVA defalcată, contribuabil activ/inactiv, sistem TVA la încasare etc.), interogarea putând fi individuală sau multiplă. Acest instrument funcţionează cu orice sistem de operare, şi mai mult decât atât, este uşor de integrat cu sistemele SAP sau alte sisteme de tip ERP.

„Ideea ANAFcheck a pornit de la faptul că sistemul de plată defalcată nu va afecta doar contribuabilii care aplică mecanismul, ci şi mare parte din partenerii acestora.  Astfel, chiar şi contribuabilii care nu sunt în sistem, dar sunt înregistraţi în scopuri de TVA, vor fi nevoiţi să verifice începând cu 1 ianuarie 2018 care dintre furnizorii acestora aplică mecanismul.  O verificare manuală ar crea o povară administrativă semnificativă şi ar putea necesita resurse şi timp suplimentar, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul echipei de Taxe şi Impozite Indirecte, PwC România.

„PwC a dezvoltat această aplicaţie online pentru a ajuta companiile să automatizeze şi să eficientizeze cât mai mult procesul de verificare a furnizorilor ce aplică plata defalcată a TVA, uşurând activitatea departamentelor financiar-contabile şi facilitând tranziţia către regulile impuse de noul mecanism”, a declarat Daniel Anghel.

„Prin folosirea aplicaţiei ANAFcheck, departamentele financiar-contabile vor putea economisi timp şi vor putea preveni riscul de eroare umană. În vreme ce o căutare manuală a unui furnizor pe site-ul ANAF durează între 20 şi 40 de secunde, ANAFcheck poate verifica în medie 80 de coduri de TVA pe minut, eficientizând astfel foarte mult activitatea angajaţilor din departamentul financiar şi permiţându-le să se concentreze pe proiectele cu valoare adăugată ridicată pentru companie”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul echipei de Taxe şi Impozite Indirecte, PwC România.

Nu în ultimul rând, ANAFcheck permite identificarea furnizorilor inactivi sau cu coduri de TVA invalidate precum şi evitarea unor penalităţi generate de plăţi incorecte către furnizori care aplică sistemul de plată defalcată a TVA (de 0.06%/zi din valoarea TVA, înmulţit cu numărul de zile de la data plăţii eronate până la data corecţiei).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite