Scriitorul şi teatrologul Octavian Saiu, care a moderat conferinţa cu actorul Tim Robbins la Bucureşti, la Adevărul Live

Scriitorul şi teatrologul Octavian Saiu, despre „Hamlet şi nebunia lumii“  

Octavian Saiu, unul dintre cei mai reputaţi tineri teatrologi şi scriitori, care moderează de câteva ediţii dezbaterile de la Sibiu, la Festivalul Internaţional de Teatru, iar recent a moderat şi la Bucureşti conferinţa cu Tim Robbins, a fost invitat la Adevărul Live. Octavian Saiu a lansat, la Sibiu, în festival, volumele „Lecţia, o meditaţie cu şapte teme“ şi „Hamlet şi nebunia lumii“.

Ştiri pe aceeaşi temă

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul Live

 

Octavian Saiu este profesor, cercetător şi critic de teatru. Are un doctorat în studii teatrale şi unul în literatură comparată. Predă la universităţi din România, Noua Zeelandă, Japonia şi Portugalia şi a fost Visiting Fellow la University of London. A susţinut conferinţe şi master-class-uri în Europa, Asia, America, Australia şi Noua Zeelandă, iar în 2013 a fost Moderatorul Conferinţelor „Beckett at the Festival” din cadrul Programului Oficial al Festivalului Internaţional de la Edinburgh. Din 2004, este moderatorul Conferinţelor Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu.

Articolele şi studiile sale au apărut în numeroase publicaţii naţionale şi internaţionale. Este autorul volumelor: În căutarea spaţiului pierdut (Nemira, 2008) / In Search of Lost Space (UNATC Press, 2010), Beckett. Pur şi simplu (Paideia, 2009), Fedra, de la Euripide la Racine, de la Seneca la Sarah Kane (Paralela 45, 2010), Ionescu/Ionesco: un veac de ambiguitate (Paideia, 2011), Posteritatea absurdului (Paideia, 2012), Teatrul e vis (Paideia, 2013) şi Hamlet şi nebunia lumii (Paideia, 2014).
A primit Premiul Criticii pentru carte de teatru în 2010 şi Premiul UNITER pentru Critică de Teatru în 2013.

Lecţia, o meditaţie cu şapte teme
Editura Nemira


„De ce Lecţia? Pentru că e cea mai aproape de perfecţiune dintre scrierile lui Ionesco, toate imperfecte până la capăt. Singura care se citeşte şi se savurează dintr-o răsuflare. Este a doua operă teatrală a sa, gândită cu aceeaşi energie a noului, dar având în plus faţă de prima o anume înţelepciune a formelor scenice, înţelese din interior. Înainte de tot ce se va naşte după, înainte de ciclul lui Bérenger, Ionesco a dat măsura valorii şi originalităţii sale prin Lecţia. O piesă într-un act, deopotrivă simplă şi complexă, în care se şlefuiesc asperităţile din Cântăreaţa cheală şi se ghicesc atâtea dintre zbaterile de mai apoi. Nu e un debut, în sens cronologic, dar este cea dintâi experienţă profundă într-o dramaturgie ionesciană care oscilează între agresivitatea caricaturii timpurii şi meditaţia abisală târzie. De atunci, de la premiera din 1951 şi până astăzi, Lecţia rămâne o veritabilă lecţie de teatru cu şapte teme mereu contemporane: violenţă, sexualitate, politică, magie, manipulare, pedagogie şi... teatralitate”, spune Octavian Saiu, despre cartea sa.


Hamlet şi nebunia lumii (Ediţie in Limba Engleză)
Editura Institutului Cultural Român

„Astăzi, când urgia din Lear se retrage ca un tsunami şi lasă în urmă prăpădul dezumanizării, singura piesă în care ne regăsim e Hamlet – cu toată nebunia dezlănţuită de acolo, pe care patru secole de posteritate au camuflat-o pentru a ne lăsa nouă voluptatea amară de a o trăi pe propria piele. Hamlet este contemporanul nostru, pentru că e nebun. Şi ca el suntem cu toţii. Personajul acesta nu mai e de mult prinţul renascentist care-şi contemplă natura interioară. Nici eroul răzvrătit care încearcă să salveze lumea. Este doar profilul spart al omului din acest început de mileniu. Hamlet suntem noi", spune autorul.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările