Regizorul Călin Peter Netzer: „Sunt jocuri comuniste la CNC“. „Ana, mon amour“ câştigă şi contestă concursul CNC

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Regizorul Călin Peter Netzer (stânga) semnează împreună cu scriitorul Cezar Paul-Bădescu scenariul pentru lungmetrajul „Ana, mon amour",  care a câştigat cei mai mulţi bani la concursul CNC
Regizorul Călin Peter Netzer (stânga) semnează împreună cu scriitorul Cezar Paul-Bădescu scenariul pentru lungmetrajul „Ana, mon amour",  care a câştigat cei mai mulţi bani la concursul CNC

Scenariul semnat de regizorul Călin Peter Netzer şi scriitorul Cezar Paul-Bădescu, după romanul acestuia „Luminiţa, mon amour“, a câştigat cea mai mare finanţare de la CNC, 1.590.000 de lei, însă regizorul va depune contestaţie, pentru că „proiectul ar fi trebuit să obţină o sumă aproape dublă“.

Cineastul Călin Peter Netzer, laureat cu „Ursul de aur“ la Berlin în 2013, a obţinut cea mai mare finanţare, de 1.590.000 de lei, la concursul organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), pentru titlul  „Ana, mon amour“. Scenariul „Ana, mon amour“ este scris de regizor, alături de Cezar Paul-Bădescu, după romanul acestuia „Luminiţa, mon amour“, publicat de Editura Polirom în 2006.

„Am rescris povestea din carte"
Romanul lui Cezar Paul-Bădescu redă povestea eşecului unui mariaj.

„Scenariul filmului are la bază romanul meu, dar diferenţele dintre cele două nu constau numai în schimbarea numelui personajului“, spune scriitorul Cezar Paul-Bădescu. „Am făcut modificarea, pentru că străinilor li se împleticeşte limba în gură când pronunţă Luminiţa şi am optat pentru un nume mai simplu. Practic, în scenariu am rescris povestea din carte. Am ales din roman numai o parte din scene, le-am rearanjat pentru a accentua anumite lucruri, am adăugat scene noi. Totul, pentru a reconstitui din bucăţi harta unui cuplu aflat într-o relaţie de codependenţă“, explică Cezar Paul-Bădescu.

Netzer: „Nu pot să mă descurc cu această sumă“

coperta luminita

Regizorul Călin Peter Netzer este nemulţumit că a primit numai o parte din ceea ce i s-ar fi cuvenit proiectului aflat pe primul loc pe lista câştigătorilor de la lungmetraje.

„Am cerut o sumă dublă, sunt însă jocuri comuniste la CNC. Nu pot să mă descurc cu această sumă. Voi face contestaţie la Ministerul Culturii. Fiind proiect câştigător, iar casa producătoare, Parada Film, neavând alte scenarii în concurs, ar fi trebuit să primim 2.970.000 de lei“, a declarat Călin Netzer pentru „Adevărul“. „Cei de la CNC au motivat că au încurajat şi alte proiecte cinematografice. Însă uitaţi-vă pe lista câştigătorilor!“, a punctat Călin Peter Netzer, pentru „Adevărul“.

Totalul fondului alocat pentru prima sesiune de concurs de selecţie a proiectelor cinematografice 2014 a fost în sumă de 15 milioane de lei.

Astfel, 20% (3.000.000 de lei) a fost alocat pentru filmele de lungmetraj de ficţiune debut; 5% (750.000 de lei), pentru scurtmetraje de ficţiune; 11% (1.600.000 lei), pentru filmele documentare; 10% (1.500.000 de lei), pentru filmele de animaţie; 53% (8.000.000 de lei), pentru lungmetraje de ficţiune; 1% (150.000 de lei), pentru dezvoltarea proiectelor de filme, lungmetraj de ficţiune, documentare şi de animaţie.

Valoarea maximă a creditului direct pe care îl poate obţine un producător pentru proiectele declarate câştigătoare la concursul de selecţie sesiunea I din 2014 este de 20% (2.970.000 lei) din creditul direct alocat pentru producţie.

Cine a decis câştigătorii

Juriul care a notat proiectele de lungmetraj  ficţiune şi debut a fost compus din producătorul şi regizorul Copel Moscu, scenaristul Adrian Lustig, scriitorul Tudor Călin Zarojanu, directorul de imagine Constantin Chelba şi  Iren Chiriţă, producător (Contra timp şi Contra Timp 2, Pro TV), potrivit site-ului filmreporter.ro.

Este primul concurs organizat sub supravegherea unui nou Consiliu de Administraţie la CNC, numit în această vară, scrie site-ului filmreporter.ro „El a fost format din Răzvan Penescu (director LiterNet, PriceWaterhouseCoopers), Ileana Brsan (critic de film), Mihai Gligor (fost manager al Doha Film Institute), Diana Butoeru (avocat), Melinda Boroş (distribuitor), Doru Mitran (director de imagine) şi Anca Mitran, directoarea Arhivei Naţionale de Film.

Aceasta din urmă ocupă funcţia de director interimar al CNC, în locul lui Mihai Kogălniceanu Anca Mitran va gestiona instituţia până la organizarea unui nou concurs pentru postul de director CNC, post la care Eugen Şerbănescu, posesor al unui mandat nelimitat la CNC şi detaşat consul la Bologna, anul trecut, a renunţat abia recent, în urma presiunilor breslei“, a precizat Florentina Ciuvercă, pentru filmreporter.ro.


Proiecte de lungmetraje câştigătoare  la CNC

Ana, mon amour, regia Călin Peter Netzer  1 590 000 lei
Cum să te măriţi în 3 zile, regia Cristina Iacob – 1 190 000 lei
Breaking News, regia Iulia Rugină – 1 094 000 lei
Uruguay, regia Jesus Del Cerro – 900 000 lei
Vizita, regia Stere Gulea – 998 000 lei
Cine a ucis Crăciunul, regia Dumitru Tănase – 814 000 lei
Bătrâneţe fără tinereţe, regia Corneliu Gheorghiţă – 722 000 lei
Aniversarea, regia Dan Chişu – 642 000 lei

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite