Timişoara: Rivalitatea Timişoara-Arad explodează în aer

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Timişoara: Rivalitatea Timişoara-Arad explodează în aer

Aleşii locali au respins proiectul de fuziune între aeroporturi pentru că nu ştiu care sunt avantajele şi dezavantajele unei astfel de măsuri.

Consilierii locali s-au întrunit, ieri, în şedinţă extraordinară pentru a discuta soarta Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara. Consiliul Local a primit invitaţia de a intra în acţionariatul aeroportului împreună cu Consiliul Judeţean Timiş.
În acelaşi timp, Ministerul Transporturilor a trimis Primăriei Timişoara propunerea ca aeroportul să fuzioneze cu cel din Arad şi să se înfiinţeze Comunitatea Aeronautică Banat. Propunerea ministerului a venit printr-o adresă trimisă de secretarul de stat Eusebiu Pistru, soţul viceprimarului din Arad, Simona Geanina Pistru-Popa.

„Adresa de la minister a venit săptămâna trecută joi şi spunea că până luni (n.r. ieri) trebuie să luăm o decizie în privinţa fuziunii. Am cerut o notă de fundamentare care să arate utilitatea acestei unificări, dar nu am primit nimic”, a spus primarul Gheorghe Ciuhandu.

Afacere păguboasă

În cea mai mare parte, consilierii locali s-au arătat revoltaţi de propunerea ministerului de fuziune a celor două aeroporturi fără a prezenta care sunt avantajele şi dezavantajele unei astfel de măsuri. „Este o lipsă crasă de profesionalism. Modul în care s-au făcut aceste propuneri nu mă face decât să cred că aici sunt interese obscure”, a spus consilierul local Ciprian Jichici.

Primarul se opune din start fuziunii, iar gândul că Aradul ar putea conduce noua structură îi îngrozeşte pe edilii timişoreni. „Aeroportul din Arad nu atrage niciun investitor. Nu există niciun motiv economic ca să fuzionăm”, a spus Ciuhandu. Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, nu a vrut să comenteze situaţia creată.

Consilierii locali timişoreni au spus la unison că fuziunea celor două aeroporturi este bună, dar nu în orice condiţii, motiv pentru care au amânat decizia până la cunoaşterea condiţiilor. Ministerul Transporturilor nu a prezentat până acum un studiu care să arate exact dacă fuziunea dintre cele două oraşe este rentabilă. Cert este însă că în acest moment nimeni nu ştie care sunt avantajele şi dezavantajele fuziunii aerogărilor din cele două oraşe.

Lipsa unui proiect concret a aprins spiritele între timişoreni şi arădeni.

Mai multe pentru tine:
Facultățile de care mulți se feresc. Zeci de locuri la buget, neocupate: „Caută altceva”
Serialul de pe Netflix care face senzație în întreaga lume. S-a lansat pe 29 august, dar a ajuns în top în 14 țări
Homosexualitatea și desfrâul din Biserica Română. Schimb de mesaje halucinant între un preot protosinghel și un tânăr + filmări în care bea vodcă și dansează pe manele. Dans din buric și în lăcașul sfânt: „Așa, iubirea mea” VIDEO
„Am fost mare vagaboandă”. Replica cu care Stela Popescu a șocat înainte să moară! Ce făcea, de fapt, în tinerețe
Ştrudel cu nuci aşa cum n-ai mai gustat până acum
Cum arată fiica adolescentă a lui Kim Jong Un. Apariția spectaculoasă a lui Kim Ju Ae alături de liderul corean la Beijing, la prima ieșire internațională
Regele Felipe al Spaniei mai are o fiică secretă? „Se spunea că e blondă și că semăna cu el”
Patru zodii, noroc dublu în următoarele 24 de zile. Se deschide o etapă prosperă, Săgetătorii și Capricornii culeg cele mai multe roade și sunt printre cele mai favorizate zodii
Un mormânt roman unic, cu inscripție bilingvă: prima descoperire monumentală din Dibra, Albania
Mihai Fifor, atac direct la șeful Guvernului României: „Bolojan guvernează cu o singură idee fixă: să dea afară oameni, cât mai mulți”
Proiectul Fast Danube avansează: prima achiziție a fost lansată. Ciprian Șerban: „România își consolidează rolul de hub regional de transport”