Timisoara: Profesorii de criză fac parte din noua generaţie de dascăli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Timisoara: Profesorii de criză fac parte din noua generaţie de dascăli

Mulţi tineri aleg să predea doar ca să aibă asigurat un loc de muncă anul viitor.

Piaţa joburilor este din ce în ce mai restrânsă şi asta îi face pe mulţi dintre tineri să aleagă meseria de profesor. 

Din  cei aproape 2.000 de candidaţi care s-au prezentat la examenul de titularizare de anul acesta, jumătate nu au reuşit să obţină nota 7. Dacă vor fi suficiente locuri libere, pot  ajunge să predea chiar şi cei care au picat examenul. De multe ori, tinerii profesori ajung suplinitori la sate, fără un număr complet de ore. În aceste cazuri, se practică preluarea de ore de la alte materii, chiar dacă profesorii în cauză nu sunt pregătiţi. „Cu siguranţă că nu toţi cei care au venit la titularizare au vocaţie de dascăl. Nu au făcut-o ca să intre în sistem, ci ca să-şi rezolve situaţia existenţială pentru următoarea perioadă de un an”, a spus Dumitru Tomoni, inspector general adjunct al Inspectoratului Judeţean Şcolar Timiş.

Loc de muncă pentru experienţă

O parte dintre cei care optează pentru această meserie o fac doar ca să aibă un loc de muncă asigurat pentru următorul an, fără să aibă vocaţia pentru a preda copiilor. „Nu am emoţii, nu m-am pregătit aşa cum aş fi vrut pentru că didactica este foarte prost prezentată în manual. Vreau să predau doar doi ani, ca să îmi fac experienţă, după aceea, aş vrea să plec dincolo că e mai uşor”, a spus Ovidiu Ghimea, unul dintre candidaţi.

Locurile libere trebuie ocupate, chiar şi pentru o perioadă mai scurtă de timp. O mare parte dintre cei care le vor ocupa nu vor fi suficient de pregătiţi ca să le fie profesori. „Nu ar fi normal ca acest lucru să se întâmple dar, probabil că, în septembrie, o să intre şi cei care acum au picat. Orice notă are gradul ei de subiectivism“, a declarat Dumitru Tomoni.

Regulă
Locurile libere trebuie ocupate, chiar şi pentru o perioadă mai scurtă de timp