Din august, hotelurile vor pune pe noptiera "Biblia" turistului
0La cazarea in hoteluri, turistii vor gasi, cel mai probabil, de luna viitoare, ghidul Info Turist. Este vorba de o culegere de informatii si date utile, editata de Autoritatea Nationala pentru
La cazarea in hoteluri, turistii vor gasi, cel mai probabil, de luna viitoare, ghidul Info Turist. Este vorba de o culegere de informatii si date utile, editata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ANPC. Brosura contine detalii despre modalitatea in care turistii pot fi despagubiti in cazul in care au suferit un prejudiciu din partea unei agentii de turism. Totodata, sunt enuntate documentele care stau la baza functionarii unei agentii de turism, conditiile in care se poate modifica documentul-contract incheiat intre cele doua parti si cele de reziliere a contractului. Potrivit ANPC, turistul poate sa rezilieze in orice moment, in totalitate sau in parte, contractul. in cazul in care turistul reziliaza contractul pentru un motiv care ii este imputabil, el va despagubi agentia de turism pentru prejudiciul creat acesteia ca urmare a rezilierii. Despagubirea se poate ridica la maximum pretul calatoriei turistice. Pentru daunele materiale cauzate de nerespectarea de catre agentia de turism organizatoare a serviciilor cuprinse in contract, responsabilitatea acesteia privind despagubirea turistului nu poate depasi de doua ori pretul pachetului de servicii turistice inscris in contract. Trebuie stiut faptul ca este obligatorie afisarea la loc vizibil, in spatiul de comercializare a pachetelor de servicii turistice si la receptiile hotelurilor a unei plachete cu numarul de telefon TELCONS 0800 080 999, precum si adresa si numarul de telefon ale Oficiilor Judetene pentru Protectia Consumatorilor si alte telefoane pentru reclamatii cu caracter sezonier.