Cresc vânzările discounterilor
0Reţelele de magazine de discount sunt câştigătoarele din retail în primul semestru din acest an, raportând creşteri ale vânzărilor şi ale încasărilor, deşi consumul la nivel naţional a scăzut.
Pentru a doua jumătate a anului extinderea acestor reţele va continua, fiind programate deschiderea a peste 50 de noi unităţi. Principalii jucători din sectorul de discount, Profi, Pludi Market, Rewe România şi MiniMax Discount, au anunţat creşteri pe linie în primul semestru, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cea mai mare creştere a înregistrat Profi, cifra de afaceri fiind mai mare cu 45% faţă de aceeaşi perioadă din 2008.
Potrivit lui Ionuţ Pascu, project manager în cadrul firmei de consultanţă Roland Berger Strategy Consultants, dintre formatele de comerţ modern, magazinele cash&carry au fost afectate într-o măsură mai mare, în timp ce segmentul hipermarketurilor are încă potenţial de dezvoltare în oraşele medii, iar magazinele de discount pot fi considerate „câştigătoarele“ primei jumătăţi a anului. NewsIn