Întâlnirile romantice din liceu descurajează studiul şi încurajează consumul de alcool şi de droguri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Întâlnirile amoroase din liceu pot duce la depresie şi la distragerea atenţiei de la studiu FOTO Shutterstock

Elevii care au întâlniri amoroase de la vârste fragede ajung să aibă performanţe scăzute la şcoală şi, de asemenea, sunt predispuşi să înceapă să fumeze, să bea sau să ia droguri, după cum arată un nou studiu. Copiii ar trebui să fie descurajaţi de la episoade romantice specifice adolescenţei, pentru că acest lucru îi face inactivi în mediul academic, potrivit „The Telegraph”.

Începând cu vârsta de 11 ani şi până la 18 ani, copiii care nu au avut parte de cele mai puţine întâlniri romantice au avut rezultate academice notabile, după cum arată noile descoperiri ale cercetătorilor de la Universitatea din Georgia. În schimb, copiii care au avut parte de întâlniri de la o vârstă mai mică au înregistrat rezultate slabe. Pamela Orpinas, autoarea studiului, spune că acest lucru se poate datora unui indicator timpuriu de comportament cu risc ridicat.

Relaţiile romantice sunt un semn distinctiv al adolescenţei, dar foarte puţine studii au examinat modul în care adolescenţii diferă în dezvoltarea acestor relaţii”, scrie Pamela Orpinas în „Jurnalul de Cercetare asupra Adolescenţei”.

Cercetătoarea a urmărit 624 de elevi americani în timp ce aceştia erau în liceu. În fiecare an, grupul a completat un studiu indicând numărul întâlnirilor la care au participat şi au raportat frecvenţa diferitelor comportamente, inclusiv folosirea de droguri sau de alcool.

„Prin studiul nostru am descoperit patru traiectorii distincte. Unii dintre elevi au raportat că niciodată sau aproape niciodată nu au ieşit la întâlniri în perioada gimnaziului, iar aceşti elevi aveau rezultate deosebite la învăţătură, după cum profesorii lor au declarat. Alţi elevi au avut întâlniri destul de rare în această perioadă, dar frecvenţa lor a crescut în liceu. De asemenea, am descoperit un număr considerabil de elevi care au declarat că au ieşit la întâlniri încă din clasa a şasea”, a mai spus profesoara Orpinas.

Dintre elevii care au spus că au avut întâlniri încă de mici, 38% dintre aceştia au admis că s-au bucurat de episoade romantice pe tot parcursul desfăşurării studiului.

„Profesorii au evaluat elevii care au raportat întâlniri rare ca având cele mai bune performanţe şcolare, iar pe cei care au avut rate ale întâlnirilor destul de mari ca având capacităţi de studiu nesatisfăcătoare. O posibilă explicaţie pentru performanţa şcolară scăzută al celor mai timpurii romantici ar putea fi că aceşti adolescenţi au început să iasă la întâlniri ca parte a unui model global de comportament, acela cu un risc ridicat”, completează Orpinas.

Elevii care făceau parte din grupurile de romantici timpurii erau de două ori mai predispuşi la consumul de alcool sau de droguri. „A ieşi la o întâlnire cu un/o coleg/ă de clasă poate avea aceleaşi complicaţii emoţionale precum o întâlnire cu un/o coleg/ă de muncă. Este rezonabil să ne gândim că un astfel de scenariu ar putea avea legătură cu depresia şi distragerea atenţiei de la studiu”, conchide specialista.