PreţCorectLaGaz. Informarea clienţilor de gaze naturale. Comparaţie între ANRE şi autoritatea similară din Anglia

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Informarea clienţilor de gaze naturale este sublimă, dar lipseşte aproape cu desăvârşire. Vom realiza în cele ce urmează o comparaţie între modul în care autoritatea de reglementare din România şi Anglia au înţeles să se pună la dispoziţia clienţilor şi modul cum au înţeles să informeze clienţii.

 Concluzionând putem aprecia:

- ANRE nu îşi îndeplineşte nici macar caracteristicile cheie ale marketingului tradiţional în dezvoltarea experienţei consumatorului

- ANRE nu atinge, nici macar tangenţial, modul experienţial strategic prin care Ofgem caută atingerea obiectivului de a atrage consumatorii de energie din Marea Britanie

- Este uşor de recunoscut în comportamentul Ofgem de toate tipurile de ExPros (Experiential Providers)

- Comportamentul organizaţiei Ofgem este aliniat la nevoile de informare ale consumatorilor de energie şi se dezvolta continuu cu instrumente menite a creşte angajamentul consumatorilor în industria energetică

- Prin orientarea experienţei consumatorului, Ofgem este un facilitator important pentru informaţii şi asigura cele mai bune rate de succes pentru schimbările de politică care trebuie să se facă într-o industrie aşa de dinamică cum este energia.

- Având în vedere milioanele de consumatori români de energie şi gaz, care sunt dornici să îşi găsească drumul printre barierele de pe piaţa de energie, modul de comunicare al ANRE cu acestia trebuie să se schimbe dramatic, prin calea de "listening and talking ". Metodele sale sunt puţine, iar cele existente sunt atât de tradiţionale încât, fără regândirea procesului de experienţă, ANRE nu va atinge tintele stabilite chiar de către lege.

Campania Preţ Corect La Gaze, îşi propune să vină în întâmpinarea instituţiilor, diseminând informaţii necesare funcţionării pieţei clienţilor non-casnici prin: