Astronomii au identificat trei planete „super-Terra“ care ar putea susţine viaţa

O echipă de astronomi de la Observatorul Austral European a descoperit trei planete care ar putea susţine viaţa aşa cum există ea pe Pământ. Şi acest sistem solar este la o „aruncătură de băţ“ de actualul sistem solar al nostru.

Oamenii de ştiinţă de la ESO au identificat un grup de 6 planete în vecinătatea unei stele denumite Gliese 667C, trei dintre aceste planete fiind supranumite „super-Pământ“, adică prezintă condiţii favorabile prezenţei apei în stare lichidă, notează CNET. Gliese 667C are o masă de trei ori mai mică decât cea a Soarelui şi se regăseşte la o distanţă de 22 de ani-lumină faţă de steaua din sistemul nostru solar.

„Ştim, din studii anterioare, că steaua Gliese 667C are pe orbita sa trei planete şi am dorit să verificăm eventuala existenţă a altor planete. Pe baza noilor observaţii şi revizuind datele existente am reuşit să confirmăm existenţa acestor trei corpuri cereşti şi să identificăm altele noi“, a declarat Mikko Tuomi de la Universitatea din Hertfordshire, Marea Britanie, potrivit Mashable.

"În loc să observăm 10 stele pentru a găsi o potenţială planetă locuibilă, acum ştim că putem să studiem o singură stea pentru a descoperi mai multe astfel de planete“, a declarat Rory Barnes, de la Universitatea din Washington, SUA. Planetele din jurul Gliese 667C sunt pe o orbită similară celei a planetei Mercur.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.

Alte articole pe aceeaşi temă:

Un nou Pământ: cercetătorii au descoperit o planetă locuibilă la 12 ani-lumină distanţă

VIDEO Prima planetă "locuibilă" în afara Terrei: Gliese 581d

Galaxia noastră găzduieşte 4,5 miliarde de planete similare Terrei