Facebook: anunţurile noastre stimulează comerţul, vânzările Samsung sunt dovada

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Galaxy S3, primul smartphone Samsung promovat pe Facebook. FOTO Samsung Mobile USA
Galaxy S3, primul smartphone Samsung promovat pe Facebook. FOTO Samsung Mobile USA

Oamenii sunt, de regulă, neîncrezători în campaniile de publicitate online, însă Facebook vrea să arate că aceste anunţuri funcţionează. Dovada reţelei sociale este chiar cazul Samsung care, după trei săptămâni şi 10 milioane de dolari investiţi, a avut încasări de peste 120 de milioane, notează „CNet“.

Samsung a promovat smartphone-ul Galaxy S3 pe Facebook timp de trei săptămâni. Anunţurile din social media au ajuns să fie văzute de aproximativ 105 milioane de utilizatori, iar Samsung a câştigat 129 de milioane de dolari din vânzări. Mai mult, pagina sud-coreenilor de pe reţeaua socială a ajuns la peste 21 de milioane de fani.

Facebook este în creştere şi în ceea ce priveşte prezenţa pe dispozitivele mobile, piaţă care încă nu a fost valorificată, dar acest lucru se va schimba, conform directorului de marketing Carolyn Everson. „Dacă ne uităm la timpul petrecut de utilizatori navigând de pe telefoanele mobile, sunt 600 de milioane de oameni care fac asta, ceea ce înseamnă că banii vor începe să vină şi din acest sector“, a afirmat aceasta. Dar, deocamdată, creşterea pe care Everson o vede nu este justificată şi de cifre. Doar 1% din veniturile Facebook provin din publicitatea pe dispozitive mobile.

Cifrele lui Everson cu privire la Samsung au fost furnizate de compania Datalogix. Per total, anunţurile pe Facebook sporesc investiţia iniţială de 3 până la 5 ori. În cazul producătorului sud-coreean e vorba de o creştere de 13 ori.

Compania PepsiCo însă nu se grăbeşte să renunţe la publicitatea clasică. „Nu există încă o singură platformă online care îndeplinească toate cerinţele de marketing. Cea mai eficientă strategie este promovarea prin mai multe medii“, a spus Shiv Singh, directorul diviziei digitale de la PepsiCo. El a mai afirmat că Facebook nu concurează cu Twitter sau cu televiziunea, ci ar trebui să colaboreze mai mult.

Veniturile Samsung în al treilea trimestru

Conform cifrelor din al treilea trimestru, Galaxy S3 a fost livrat în 18 milioane de unităţi. La un preţ mediu de 550 de dolari (poate fi şi mai scump de atât), reiese că Samsung a avut venituri de 10 miliarde de dolari. Al treilea trimestru a acoperit lunile iulie, august şi septembrie, ceea ce înseamnă că sud-coreenii au vândut aproximativ 6 milioane de smartphone-uri lunar. Astfel, venitul pe fiecare lună a fost de 3,3 miliarde de dolari, iar în timpul celor trei săptămâni de promovare pe Facebook a fost generat un total de aproape două miliarde de dolari.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite