Am discutat despre acest lucru cu trei invitate cu experienţă în domeniu care îşi aduc în prezent contribuţia la dezvoltarea de jocuri cu impact la nivel mondial: Maria Negruţă (Game Economy Designer Gameloft), Corina Elena Tătăranu (Development Manager EA Games) şi Gabriela Tătaru (Business Performance Manager King). Toate acestea într-un meetup organizat în colaborare cu RGDA (Romanian Game Developers Association) şi susţinut de Mavenhut. Andra Zaharia (Digital Communicator How to Web şi TechHub Bucharest) a moderat discuţiile şi s-a asigurat că participanţii primesc răspunsuri la toate întrebările.

Avem nevoie de mai multe caractere feminine în jocuri? Nu, este răspunsul oferit unanim de invitatele serii. „Cred că avem astăzi suficiente caractere feminine în jocuri. Lucrez la Bubble Witch Saga şi Candy Crush Saga astăzi şi cred că jocurile casual au găsit combinaţia câştigătoare în ceea ce priveşte echilibrarea de gen”, susţine Gabriela Tătaru (Business Performance Manager King).

Mai mult decât atât, Maria Negruţă (Game Economy Designer Gameloft) consideră că sunt prea multe caractere feminine în jocuri, însă acest lucru poate fi explicat prin faptul că utilizatorii preferă să privească astfel de personaje atunci când aleg să petreacă ore la rând în faţa unui joc.

În ceea ce priveşte jocurile adresate exclusiv femeilor, invitatele ediţiei consideră că este foarte important ca acestea să fie uşor de utilizat şi să folosească platforme accesibile. „Experienţa de joc pentru femei urmăreşte un mecanism simplu: steal their heart, use their brains”, spune Maria Negruţă. „Femeile au o legătură mai profundă cu personajele din jocuri: trebuie să construieşti emoţie, tensiune, caracter pentru a putea interacţiona cu ele la un alt nivel”, completează aceasta.

În ceea ce priveşte componenţa echipelor în firmele care dezvoltă jocuri, o echipă echilibrată din punct de vedere al genului este mai profitabilă pentru că aduce împreună viziuni şi experienţe diferite. „Am văzut foarte multe idei excelente venind de la femei. Generarea de idei valoroase este o abilitate cheie pentru acestea, alături de crearea unei culturi organizaţionale relaxate şi deschise. Unul dintre producătorii noştri de jocuri este femeie, iar iniţiativele ei au dus la o mai bună coeziune a echipei. În plus, ceilalţi membrii ai echipei sunt bucuroşi să lucreze într-un astfel de mediu!”, a remarcat Corina Tătăranu (Development Manager EA Games).

Mai mult decât atât, există opţiuni de carieră interesante pentru femei în industria de gaming. „La King de exemplu, avem 250 de femei (dintr-o echipă de 1800 de persoane) care ocupă poziţii de creaţie, product management sau business. Există numeroase oportunităţi de care doamnele pot să profite”, spune Gabriela Tătaru (Business Performance Manager King).

Nu doar că există numeroase opţiuni interesante, dar orice poziţie i se potriveşte în egală măsură unei femei. „Trebuie doar să fii pasionat de ceea ce faci, iar dacă eşti un profesionist valoros vei reuşi oriunde. În departamentul meu sunt singura femeie, însă asta nu mă împiedică să îmi fac treaba”, adaugă Maria Negruţă, Game Economy Designer Gameloft. În plus, invitatele evenimentului au susţinut în unanimitate faptul că nu s-au simţit niciodată discriminate în industrie datorită faptului că sunt femei.

Există numeroase modele de femei de succes care au reuşit în industria de gaming, însă acestea ar trebui comunicate mai activ pentru a încuraja cât mai multe fete să aleagă o carieră în domeniu. În România nu există în acest moment comunităţi dedicate femeilor din gaming, însă numeroase evenimente sunt organizate la nivel internaţional, iar RGDA (Romanian Game Developers Association) joacă un rol fundamental pe piaţa locală.

Aşa cum au demonstrat-o invitatele evenimentului, o carieră în industria de gaming este o alegere ideală pentru pasionaţi şi aduce numeroase satisfacţii. „Fiecare zi la muncă e o bucurie pentru mine. Aş vrea să vă pot descrie senzaţia pe care o ai atunci când vezi rezultatele, cifrele, reacţia utilizatorilor, şi ştii că tu eşti în spatele acelor lucruri”, spune Maria Negruţă (Game Economy Designer Gameloft).

Concluzia evenimentului? Nu contează dacă eşti bărbat sau femeie, în industria de gaming pasiunea şi profesionalismul sunt cele care fac diferenţa, iar fiecare zi la locul de muncă poate fi o zi frumoasă alături de oameni care fac lucrurile să se întâmple.

Seria de evenimente TechHub meetup continuă la TechHub Bucharest. Joi, 17 aprilie, vorbim tot despre gaming, de data aceasta cu doi invitaţi internaţionali de excepţie: Robert Griffis (Technical Director Disney Interactive Studios) şi Tim Hernandez (Senior Manager Disney Interactive Studios). Vom afla despre cum transformăm un concept într-un joc de succes într-o discuţie moderată de Bogdan Lucaci (Creative Director Gameloft)! Participarea la eveniment este gratuită, iar înscrierile se realizează online aici!