Concurenţă dură pentru liceele bune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Profesoriişi părinţii vor ca nota de la examenul de intrare la liceu să reprezinte 50% din medie şi nu 30%, cât propune noua lege. Potrivit proiectului Legii educaţiei, elevii vor fi admişi la liceu pe baza unui portofoliu educaţional, care va conta în proporţie de 70% la admitere.

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, vrea să schimbe admiterea la liceu. Astfel, viitorii liceeni vor fi evaluaţi pe baza unui portofoliu, întocmit de profesorii săi, iar dacă liceul unde îşi doresc să ajungă va dispune de mai puţine locuri decât candidaţi, poate organiza concurs de admitere.

În acest caz, nota de admitere a elevului va fi alcătuită în proporţie de 70% din dosarul de studii şi 30% din nota obţinută în baza concursului organizat de liceu. „Prin introducerea portofoliului educaţional, părinţii pot să aibă o imagine mult mai clară asupra aptitudinilor copilului şi nu doar o notă. Nota nu reprezintă ceea ce ştie copilul în realitate", a declarat Daniel Funeriu, ministrul Educaţiei.

Pe de altă parte, directorii de licee vor ca nota de la examen să conteze la admitere în proporţie de 50%. „E foarte greu să departajezi elevii pe baza unui portofoliu. Ideea de portofoliu nu este una rea. În acest mod, elevul va fi motivat să fie activ în toţi anii şcolari. Problema este că ponderea acestui portofoliu nu ar trebui să depăşească 30%.

Proba scrisă ar trebui să fie cea mai importantă, doar aşa vom putea să ne selectăm elevii în funcţie de profilul liceului, dar şi de înclinaţiile elevului spre o anumită materie", este de părere Adrian Horodnic, director Colegiul Naţional „Ferdinand I.", Bacău, membru al Alianţei Colegiilor Centenare.

Părinţii: „Examenul de admitere e necesar"

Şi părinţii susţin examenul de admitere. „De ce nu sunt lăsate liceele să organizeze fiecare concursul de admitere pe care îl consideră potrivit? Fiecare elev poate să se înscrie la liceul dorit şi dacă îndeplineşte criteriile, este admis - sau nu, în caz contrar", susţine un părinte pe siteul ministerului Educaţiei. Un alt părinte crede că doar prin concurs de admitere elevii vor fi motivaţi să înveţe. „Şi dacă vor toţi elevii să meargă la aceleaşi câteva licee, cum se face selecţia?", spune un alt părinte.

Mai mult, directorii marilor licee din ţară se plâng că de când a fost scos examenul de admitere a scăzut performanţa. „De când nu mai avem examen de admitere ne-a scăzut numărul olimpicilor. Printr-o astfel de admitere, fără examen, un liceu nu poate să-şi facă o adevărată selecţie a elevilor. Noi suntem de părere că cel mai bine ar fi ca proporţia să fie de 50% pentru portofoliu şi 50% pentru examen. Fiecare liceu trebuie să hotărască cum îşi va organiza examenul", a declarat George Cazacu, directorul Colegiului Naţional „Sfântul Sava", din Bucureşti.

Reprezentanţii colegiilor naţionale şi ai părinţilor mai cer ca liceul să fie de patru ani, indiferent dacă va trece clasa a IX-a la gimnaziu sau va rămâne în continuare la liceu. Alianţa Colegiilor Centenare, care grupează 48 dintre cele mai importante licee din ţară, a mai propus un Bacalaureat diferenţiat şi ca profesorii să fie reprezentaţi în consiliile de administraţie în proporţie de 50%.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite