Psihologia concernului Mercedes Benz faţă de investiţia în sport: "Cautăm actuali sau viitori campioni"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Naţionala Germaniei e susţinută de Mercedes FOTO Sunt Iulian Anghel, editor Adevărul, şi consider că este penibil să specific sursele fotografiilor
Naţionala Germaniei e susţinută de Mercedes FOTO Sunt Iulian Anghel, editor Adevărul, şi consider că este penibil să specific sursele fotografiilor

„Să fii cel mai bun sau deloc!” Acesta este deviza Daimler după care se ghidează cel mai renumit şi apreciat brand de pe piaţa auto mondială, Mercedes Benz.

Iar acest lucru se aplică şi în sport, acolo unde compania germană investeşte atent. Emblema Mercedes Benz este prezentă la multe competiţii de top, vizând sporturi de la automobilism şi la tenis, până la golf. Şi totuşi, mulţi se întreabă de ce Mercedes Benz este o prezenţă totuşi discretă în fotbal, ţinând cont că vorbim despre cel mai popular sport de pe planetă, care aduce anual miliarde de oameni pe stadioane dar şi în faţa televizoarelor, făcând o audienţă impresionantă. Ei bine, Mercedes Benz nu e o companie absentă din fotbal, dar îşi asociază numele doar cu tradiţia şi calitatea, selectându-şi atent partenerii. Din acest motiv, producătorul de automobile susţine doar două echipe, de ambele fiind legat prin pârghii sentimentale.

VfB Stuttgart şi Naţionala de Fotbal a Germaniei sunt proiectele de suflet ale producătorului german

Prima formaţie susţinută de Mercedes Benz este VfB Stuttgart iar alegerea pare logică.  Uzina mamă a Mercedes este chiar la Stuttgart, în Baden Wurttenberg, iar stadionul echipei la care joacă şi românul Alexandru Maxim este aşezat Mercedes Benz Museum şi Mercedes Benz Factory, adică între muzeul şi fabrica Mercedes. Automat, în 2008, stadionul a fost rebotezat Mercedes Benz Arena şi este unul dintre cela mai moderne din Europa. VFB Stuttgart joacă pe piept cu Marcedes Benz Bank şi este una dintre echipele de mare tradiţie ale Germaniei, înfiinţată în 1893, cu 33 de ani înainte ca neamţul Karl Benz să pună bazele concernului care avea să domine lumea automobilelor.
A doua asociere pe care a făcut Mercedes Benz în fotbal este cu naţionala Germaniei, de patru ori campioană a lumii, în 1954, 1974, 1990 şi 2014. Forumurile mondiale UEFA şi FIFA interzic însă ca pe tricourile de joc să apară numele sponsorilor şi de aceea emblema Mercedes Benz este doar pe echipamentul de antrenament şi pe treningurile „panzerelor”. Mercedes Benz a considerat obligatorie implicarea ca sponsor a naţionalei Germaniei, fiind vorba despre o extensie a apartenenţei la brandul nemţesc. Iar rezultatele nu fac decât să confirme că lucrul german e cel mai bine făcut. 

Alexandru Maxim FOTO AP

Se caută sportive cu potenţial

Jurgen Schunn, proprietarul companiei Auto Schunn, dealer autorizat Mercedes-Benz în România şi Germania a explicat care este psihologia celor de la Mercedes Benz vizavi de sport, în general, şi de fotbal, “Mercedes îşi caută sportivi care au potenţialul de a deveni campioni sau care sunt deja campioni. Dupa lozinca „The Best or Nothing’’. Iar un sprijin din partea Mercedes te îndeamnă la rezultate performanţe. Bugetele sunt limitate şi de aceea nu e posibil ca Mercedes să se implice în toate sporturile şi regiunile existente şi de aceea alegerile sunt făcute atent. Eu, prin firma mea, am sponzorizat o echipă de fotbal regionala din Meitingen, dar am observant că este mult mai eficient să investim la ţintă. Mercedes este cea mai sigura maşină de pe globul pământesc, iar imaginea acestei marci a fost creată de-a lungul a peste 129 de ani”, aprecizat omul de afaceri.

image
Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite