Maria Grapini în propune lui Oprescu să cumpere singurele tramvaie de producţie autohtonă, de la Astra Arad

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Modelul a fost lansat în vara anului 2012, la Atelierele RATB.                                                Foto Adevărul
Modelul a fost lansat în vara anului 2012, la Atelierele RATB.                                                Foto Adevărul

Bucureştiul ar putea achiziţiona tramvaie de producţie româneasă, de la fabrica Astra din Arad, după ce ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini i-a transmis o scrisoare edilului şef al Capitalei, Sorin Oprescu în care îi solicita o întâlnire pentru a discuta posibilul parteneriat.

Săptămâna trecută, Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini a avut o întâlnire cu reprezentanţii conducerii singurei fabrici producătoare de vagoane din România, Astra Arad. Întâlnirea a vizat găsirea unor soluţii pentru vânzarea tramvaielor produse la Arad, în contextul în care deşi producătorul a câştigat premiul I în cadrul unui salon de specialitate din Berlin, nu a reuşit să vândă pe piaţa din românia nicio garnitură.

În acest sens, Maria Grapini i-a adresat o scrisoare primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, în care îi solicita stabilirea unei întâlniri pentru a discuta posibilitatea de achiziţii de tramvaie, de la Astra Vagoane, pentru Capitală.

Regia Autonomă de Transport în Comun  Bucureşti colaborează din 2011 cu fabrica arădeană “Astra Vagoane Călători” la construcţia unui tramvai modern cu licenţă Siemens.

Astra Vagoane şi RATB participă deja cu modelul Imperio la toate licitaţiile organizate de municipalităţile din România.

Valer Vlidar, preşedintele companiei arădene Astra, declara la momentul lansării acestui model că necesarul de tramavaie al României, pe termen scurt, este de 1.500 - 2.000. Potrivit acestuia, tramvaiele trebuie să fie unele uşoare şi cu recuperare de energie, iar Imperio ar putea să acopere 15% din acest necesar.

Tramvaiul Imperio este construit în două variante: cu unu sau cu două burdufuri, este prevăzut cu podea joasă, camere de supraveghere video, aer condiţionat şi controloare electronice de bilete. Boghiurile tramvaiului sunt prevăzute să reziste până la viteze de 200 de km/oră ceea ce-l fac recomandabil şi pentru folosirea drept metrou de suprafaţă. De asemenea, Imperio are o capacitate de 300 de pasageri. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite