Străbunicile maşinilor de astăzi au făcut spectacol la Păuleşti

Zeci de maşini de epocă, în perfectă stare de funcţionare, au participat, ieri, la Retro Parada Primăverii. Automobilele au plecat din Bucureşti şi au staţionat timp de trei ore în pădurea din Păuleşti.


Pădurea de la Păuleşti, cunoscută prahovenilor ca loc de petrecere a timpului liber,  la grătare, s-a transformat, ieri după-amiază, într-un inedit parc auto. 50 de maşini de epocă, din cele mai rare, au fost admirate de sute de prahoveni curioşi să  atinga automobile pe care le-au văzut poate doar în filme sau în revistele de specialitate.


"Este ceva de vis. Nu mă aşteptam să văd aşa ceva, mai ales că a venit întâmplător în zonă. Am văzut decapotabile din anii 30, şi unele maşini pe care le-am admirat doar în filmele cu gangsteri. Undeva în spate am zărit şi jeep-uri care au fost folosite în război de armata americană. Mai rar vezi aşa ceva în Prahova", a spus Octavian Sandu, încântat că a avut ocazia să fie "spectatorul unui concurs de Miss  pe patru roţi".


Autoturismele de epocă sunt din Bucureşti, însă, la expoziţie au fost aduse şi maşini din Timişoara, Prahova şi Braşov. "Avem un regal de frumuseţe aici. Este şi o Skoda din 1838, avem şi maşina pe care o folosea Simon Temple în filmul "Sfântul". Cu siguranţă vom mai organiza astfel de evenimente", a declarat Cezar Mărgărit, preşedintele Retromobil Club Român, filiala Prahova.

Doi ani din viaţă pentru un Aero Roadster


Una dintre cele mai admirate maşini a fost un Aero Roadster din aniul 1936, autoturism folosit la curse de familia regală a României, şi care valorează peste 40.000 de euro. Acesta aparţine unui bucureştean de 37 de ani, de profesie economist. Bărbatul a achiziţionat maşina în urmă cu patru ani, după îndelungi negocieri cu foştii proprietari.


"Noi ne-am luat o casă, iar cei de la care am cumpărat-o aveau în curte şi această maşină de care m-am îndrăgostit. Era în stare de epavă. Am dat pe ea 4000 de euro, însă am băgat în restaurarea ei foarte mulţi bani. Doi ani din viaţă am investit în ea. Mai întâi am desfăcut fiecare piesă, cu mâna mea, apoi am fost pe la mai multe ateliere auto ca să o pun la punct. Are aceleaşi anvelope ca în 1936, iar unele piese le-am comandat din Cehia", a povestit Bogdan Coconoiu, actualul proprietar al autoturismului de epocă.

Cât costă o maşină de epocă


Cei care doresc să-şi achiziţioneze o maşină de epocă trebuie să ştie că ziarele şi  site-urile de anunţuri sunt pline de astfel de oferte. De exemplu, un automobil Dodge restaurant în întregime, fabricat în 1938, în patru uşi, motor benzină 6 în linie original, neaîmatriculat, costă 5500 de euro. Aproape toate preţurile sunt negociabile.


Prahovenii care vor să facă o asemenea investiţie trebuie să aibă în vedere şi costurile pe care le implică restaurarea maşinii, în unele cazuri fiind nevoie de sume cu multe zerori în coadă pentru a face să strălucească din nou un automobil considerat in prezent piesa rara.


citeste totul despre: