Trofeul Râşnovului – Lucien Hora a obţinut timpul zilei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sâmbătă a debutat sezonul 2015 al Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Prima zi a Trofeului Râşnov a constat în trei manşe de recunoaşteri şi trei manşe de antrenamente cronometrate, urmând că duminică, după alte două runde de recunoaşteri, să aibă loc cele două manşe de concurs.

Fiind unul dintre cele mai îndrăgite trasee din calendarul competiţional, Trofeul Râşnov a atras 77 de piloţi la start, cu foarte multe maşini spectaculoase.

Pe o zi însorită şi un asfalt uscat, Lucien Hora a stabilit timpul de referinţă al zilei

Pilotând un monopost Lola B99/50, multiplul campion naţional a reuşit cel mai bun rezultat al zilei pe penultima urcare, parcurgând cei 4 km ai traseului în 1,55.726 minute. Al doilea timp al zilei s-a decis în urmă unui frumos duel între Ovidiu Zaberca (Mitsubishi Lăncer EVO 8.5) şi Lucian Răduţ (Mitsubishi Lancer EVO 9).

Alături de Hora, cei doi piloţi ai grupei H au fost singurii care au reuşit timpi sub 2 minute. Şi au făcut asta în fiecare manşă de antrenament cronometrat. După ce Zaberca a obţinut 1,59.093 pe prima urcare, Răduţ i-a dat replică în manşa a doua, cu 1,57.604. Pe ultima urcare a zilei, Zaberca a revenit (1,57.093), urmând să ia mâine startul penultimul, înainte de Hora.

La volanul unui frumos Ferrari 458 Challenge, Armando Battocchi a fost şi el la limită celor 2 minute însă nu a reuşit să scadă sub acest prag. În clasamentul celor mai buni timpi ai zilei Battocchi rămâne pe 4, în faţa lui Cornel Gardean (Subaru Impreza) şi a lui Mircea Pădurean (VW Golf). Acesta din urmă, după timpul foarte bun (2,06.638) obţinut în prima manşa de antrenamente cronometrate, a decis să nu mai facă celelalte urcări.

Şapte superbe maşini istorice au încântat privirile spectatorilor dar şi ale celorlalţi concurenţi. Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) a obţinut cel mai bun timp al acestei categorii, fiind urmat de Dorin Alexandrescu (VW Golf GTI) şi de Eduard Tontsch care a pilotat una dintre “vedetele” concursului, un BMW CSL.Pilotul Campionatului Naţional de Raliui Dunlop, Sebastian Barbu, a fost cel mai rapid pilot al grupei N. În urma sa s-a dat o luptă strânsă pentru poziţia secundă a grupei între doi piloţi ai unor Subaru Impreza. Andrei Caşcaval a fost într-un final mai Rapid decât Călin Manitiu însă cu doar 0.014 secunde. George Creţu (Mitsubishi Lancer EVO 6) a stabilit cel mai bun timp al grupei A. Parcurgând traseul de pe Valea Cetăţii în 2 minute şi 7,320 secunde, Creţu a fost mai rapid decât toţi piloţii grupei N şi s-a clasat al şaptelea în clasamentul general cumulat al antrenamentelor cronometrate. Liviu Savu a fost al doilea în grupa A, urmat de Ciprian Ciobotariu, ambii pilotând Mitsubishi Lancer EVO IX.

Startul a fost oprit astăzi în repetate rânduri în urmă ieşirii în decor a mai multor maşini. Niciun pilot nu a suferit leziuni, chiar dacă un echipaj al Ambulanţei a făcut deplasarea la locul unde Costi Stratnic a răsturnat maşina de concurs (BMW 135d) în urmă unei defecţiuni la sistemul de frânare. După verificările de rutină s-a constatat că pilotul nu a suferit niciun traumatism.

Pentru duminică se anunţa o zi la fel de frumoasă, atât meteorologic cât şi prin spectacolul de pe traseu.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite