Despre violenţă şi contraviolenţă, în comuna brăileană Găiseanca

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La Şcoala Gimnazială Surdila Găiseanca s-a desfăşurat o activitate din cadrul Proiectului judeţean  „ Fii inteligent, nu fi violent ! ”, coordonat de prof. Ţacu Liliana din cadrul şcolii gazdă.

În deschiderea activităţii,  prof. psiholog de sprijin Gheorghe Gabi a prezentat elevilor din clasele V-VIII, grupul ţintă,  un material power-point,  intitulat „ Comportamente prosociale şi antisociale”, având ca obiective esenţiale identificarea acestor tipuri comportamentale, dezvoltarea comunicării şi a atitudinilor morale,  în cadrul grupului şcolar, în scopul prevenirii violenţei, ce a devenit, se pare, o problemă a  societăţii de astăzi şi implicit a mediului educaţional.

 Prof. Gheorghe Gabi a îmbinat creativ activitatea de informare cu cea educaţională şi de comunicare, stimulând elevii să descopere, pe baza propriei  experienţe, cazuri de comportamente prosociale şi antisociale,  să propună soluţii pentru evitarea celor din urmă şi pentru promovarea comportamentelor pozitive.

În continuare a avut loc dezbaterea materialului prezentat, elevii dovedind că şi-au însuşit în mare parte principiile care ar putea să stea la baza unor conduite prosociale,  bazate pe comunicare  şi toleranţă.

A urmat  apoi  activitatea intitulată „Traficul de fiinţe umane, o realitate crudă şi tăcută”, susţinută de prof. de cultură civică Ionel Lăzărică, împreună cu prof. Bogdan Ghiţă, având ca obiectiv principal conştientizarea de către elevi a pericolelor generate de crima organizată, într-o societate fără repere morale şi de acest grav atentat la demnitatea şi libertatea  umană, reprezentat de traficul de fiinţe umane.

Elevilor le-au fost prezentate, într-o manieră adecvată vârstei şi cu exemple concludente,  etapele traficului, începând cu recrutarea, ocupaţiile recrutorilor, metodele de recrutare,  transportul spre ţara de destinaţie, ”vânzarea”,  sechestrarea şi exploatarea, ”revânzarea”, evadarea şi repatrierea.

Au fost reliefate apoi profilurile psihologice ale victimei şi   traficantului şi au fost oferite elevilor sfaturi utile pentru a evita recrutarea, sau pentru a ieşi din situaţiile disperate,  pe care le presupune traficul de persoane.

În încheiere au fost aduse la cunoştinţa elevilor mai multe cazuri de dispariţii  de minori, din ce în ce mai frecvente,  cazuri preluate din presa locală.

„Elevii au dat dovadă de interes pentru aspectele prezentate ( o faţă monstruoasă  a realităţii,  pe care nu o cunoşteau,  urâtă chiar şi aşa „fardată”, din cauza vârstei)şi cred că au reţinut chestiunile esenţiale,  precum şi sfaturile primite pentru a evita acest coşmar , dar aş dori, spre binele lor şi contrar principiilor unui cadru didactic,  să nu fie nevoie niciodată să-şi aducă aminte de ele;  să fie o lecţie la care să nu răspundă nicicând”, ne-a declarat prof. Ionel Lăzărică,  organizatorul activităţii.
Brăila

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite