Cum au reuşit o bunică şi un nepot din Ardeal să pună pe picioare o afacere cu „gustul copilăriei”. Cei doi i-au cucerit pe clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andrei Mutu a început afacerea alături de bunica sa FOTO: Andrei Mutu
Andrei Mutu a început afacerea alături de bunica sa FOTO: Andrei Mutu

Un tânăr de 23 de ani, alături de bunica sa de 62 de ani se încăpăţânează să ambaleze gustul copilăriei şi să-l ducă în supermarket. Cei doi fac bani din sărăţele. Nu este vorba despre sărăţele banale, ci unele făcute după o reţetă veche, la care se foloseşte şi apa minerală de Sîngeroz-Băi, recunoscută încă din  anii 1800.

De pe raftul dedicate gustărilor, dintr-un lanţ local de magazine ne face cu ochiul o cutie colorată, cu tentă tradiţională. Aceasta ascunde gustul copilăriei ambalat în business de succes de doi antreprenori pe care îi desparte patru decenii.

Este vorba despre sărăţelele cu brânză şi borcut „Miez- Gustul Tradiţiei”. Ce au atât de special aceste sărăţele? Ei bine, acestea sunt făcute manual în inima staţiunii Sîngeorz-Băi şi conţin borcut (apă minerală) din zonă, recunoscută încă din 1800 pentru proprietăţile sale.

Afacerea a fost pusă pe picioare de Macavei Ioana, o femeie de 62 de ani din Sîngeorz-Băi, căreia ulterior i s-a alăturat Andrei Mutu, nepotul său de 23 de ani. Cum a luat naştere această afacere care aduce tradiţiile şi gustul copilăriei pe raftul supermarketului?

„Business-ul a început în familie, acum 5 ani. Afacerea a fost începută de bunica mea. Ea ştia reţeta de multă vreme, de când era copilă. A cumpărat nişte prese, cu care a început să facă sărăţele pentru familie. De la familie s-a ajuns la cunoştinţe şi văzând că există cerinţe din ce în ce mai mare a început să facă tot mai mult. Ulterior am preluat eu afacerea şi am dus-o la un alt nivel”, explică Andrei Mutu. 

Sărăţelele cu brânză şi borcut sunt deja prezente într-un lanţ local de magazine, urmând ca în curând să fie găsite şi în supermarketurile din întreaga ţară.

10.000 de euro au asigurat succesul sărăţelelor cu borcut

În acest business s-au investit în timp în jur de 10.000 de euro, însă potenţialul este mare, crede Andrei. Producţia este momentan de 1000 de kilograme pe lună, însă va creşte în curând, odată cu extinderea. 

La producţie se folosesc mijloacele folosite acum 100 de ani: aluatul este frământat manual, iar pentru copt se folosesc prese speciale. Tânărul spune că vrea să păstreze totul cât mai autentic, fără prea multă industrializare. 

Doi angajaţi se ocupă de producţie, alături de bunica tânărului, care supraveghează totul de aproape.  Andrei se ocupă de partea de promovare, vânzare,  relaţii cu clienţii şi strategii de marketing. 

„E o reţetă pe care bunica mea o ştie de când era copilă. Practic reţeta este aceeaşi, doar că am îmbunătăţit-o cu produse mai bune, ulei de măsline de cea mai bună calitate, brânză de cea mai bună calitate”, explică tânărul.

saratele cu borcut 1

Ce nu a dispărut din reţetă şi nici nu are şanse să dispară este borcutul, care este luat de la izvor. Acesta face preparatul deosebit. Andrei, alături de bunica sa, muncesc la dezvoltarea de noi reţete. De curând au finalizat o variantă cu seminţe de in, însă vor mai urma şi alte sortimente. 

Momentan, pe piaţă se găsesc doar sărăţele cu brânză şi borcut, care conţin făină, brânză, borcut, chimen, ulei de măsline extra virgin şi făină de hrean, care are menirea de a conserva produsul mai mult timp. 

Sărăţelele „de Sîngeorz-Băi” nu doar că şi-au păstrat reţeta originală, ci au reuşit să se ferească şi de chimicale. Pentru o porţie de 20 de kilograme de sărăţele sunt necesare 4 ore.  

Preţul sărăţelelor variază între aproape 7 lei şi aproape 15 lei, în funcţie de gramaj şi prezentare. Întrebat ce l-a determinat să intre în lumea afacerilor aşa de tânăr,  Andrei precizează:

„Am văzut că există cerinţă. Am terminat Ştiinţele Economice şi sunt pasionat de afaceri. Am văzut că există cerinţă şi având abilităţile necesare am vrut să duc mai departe ce s-a născut în familie şi cu asta tradiţiile zonei. Nu mi-e frică de lumea de afaceri. În 5 ani vreau ca business-ul să promoveze zona şi de ce nu, să fie cunoscut în toată ţara”.

Vă mai recomandăm:

Cum a reuşit un licean din Bistriţa să-şi facă o afacere care, în doar trei luni, i-a adus profit, angajaţi şi mulţi clienţi

Afaceri cu lavandă din scaunul cu rotile: o fostă cântăreaţă de muzică populară a creat un brand din aurul mov din grădină

Bistriţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite