Test Drive în premieră - Ford Fiesta Active 1.5 TDCi

Test Drive în premieră - Ford Fiesta Active 1.5 TDCi

Ford Fiesta Active 1.5 TDCi

Nu este SUV, nu e nici o sub-compactă obişnuită. Este undeva pe la mijloc, adică vorbim despre un crossover de clasă B. Un segment care în viitor are şanse să genereze volume serioase. Pentru a vă menţine interesul, vă spun că motorul este cel pe care îl aşteptăm şi pe Ford EcoSport... şi este un propulsor reuşit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Da, am aşteptat cu interes întâlnirea cu Fiesta Active. Este unul dintre primele modele care încep să construiască noul Ford, dacă putem formula astfel. Avem o nouă generaţie Fiesta, în curând vine şi noul Focus. Fiesta deja vine într-o plajă generoasă de declinări. Până acum am interacţionat cu Fiesta normală, cu Fiesta Vignale... acum a venit versiunii Active.

Din start, trebuie să menţionăm că nu vorbim despre un nivel de echipare. Maşina are o gardă la sol cu 18 mm mai mare, un ecartament mai mare cu 10 mm, alte setări pentru şasiu... dar toate datele seci le puteţi găsi în aici: Ford Fiesta Active – un crossover care inaugurează familia de modele Active

Vizual, Fiesta Active este ceva mai impunătoare, se scutură puţin de aerul ingenuu al versiunii normale. Are un plus de testosteron, iar tuşele care vor să-i sublinieze aerul de crossover nu sunt ostentative, nu îţi sar obraznic în ochi să rişti o întrebare de genul: Are reductor şi troliu?


O primă impresie vizuală pozitivă, una completată fericit de gama de culori exterioare şi atenţia acordată finisării exterioare. Interiorul, până în acest moment, consider că este cel mai bun din gama Fiesta. Până în acest moment, pentru că mâine mă voi intersecta cu Fiesta ST, şi sunt şanse să acord punctaj mai bun versiunii sport... să fiu oare subiectiv? Se prea poate. Da, un interior care-l găsesc peste cel al unei versiuni Vignale, şi asta pentru că versiunea Active vine cu o temă mult mai bine adaptată clasei din care face parte. Este un interior cu tuşe de culoare, unul care are o coerenţă între spiritul maşinii şi ornamentele şi texturile acestora regăsite pe planşa de bord şi nu numai.

Şasiu

Este unul dintre detaliile care m-au făcut să-mi doresc întâlnirea cu acest model. Tot ce am condus până acum, şi reprezintă SUV/ crossover de clasă mică... aş putea spune că au un ”călcâi al lui Ahile”. Este vorba despre calibrarea suspensiei, trebuie realizat un compromis între creşterea gărzii la sol, controlul maselor şi al ruliului, confort... şi ceva, undeva trebuie sacrificat.


Aşteptam o suspensie mai moale, ceva mai mult ruliu de la Fiesta Active, dar nu, este la fel de rigidă ca o Fiesta, poate o idee mai ”solidă” pe alocuri. Simţi că trenul de rulare a trecut puţin pe la sală, este robust. Ruliul este foarte mic, dar cu toate acestea suspensia nu poate fi acuzată de o rigiditate excesivă, te bucuri de o călătorie confortabilă la bordul lui Fiesta Active. Destul de bine izolat fonic trenul de rulare. Sincopa apare la trecerea peste denivelări transversale mici, asemănătoare acelor marcaje transversale care vor să te avertizeze că te apropii de un viraj. Puntea spate îţi lasă impresia că ar dori să se desprindă de pe suprafaţa de rulare. Nu este cazul, dar te surprinde mişcarea pe verticală a spatelui, destul de rapidă. Să nu vă aşteptaţi la o dramă, este singurul detaliu care mi-a sărit în ochi mai evident, legat de trenul de rulare, în rest... Fiesta Active poate fi considerată referinţă în gamă la capitolul suspensie.

Propulsor

Evident, extrem de curios şi de unitatea TDCi de 1.5 litri, motor care va fi disponibil şi pe EcoSport. Un propulsor care în versiunea testată, dezvolta 120 CP la 3.600 rpm şi un cuplu motor de 270 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Evident că am raportat acest propulsor la unitatea 1.5 dCi. O motorizare cu un uşor sunet metalic la turaţii joase, dar care pe măsură ce creşte viteza de rulare se pierde auditiv. Aici un plus pentru izolarea fonică oferită de Fiesta Active.

Motorul trage frumos de pe la 1.500 rpm. Are o plajă de livrat puterea uniformă, lineară, fără vreun moment evident de vârf, ceea ce îl face extrem de agreabil. Îţi permite urcarea spre 3.000 şi ceva de rotaţii fără a acuza o cădere din punct de vedere al consistenţei în care livrează puterea. Un rulaj relaxat extra-urban ne-a pus în faţa unui consum mediu de 3,5-3,8 litri, o valoare foarte bună. Pe drumurile virajate de munte din sudul Franţei, după ceva sesiuni de condus dinamic, am avut o medie de 6,2 litri. Spre finalul zilei, când ne-am liniştit, am ajuns la hotel cu o medie de 5,2 litri. Am acoperit cam toate modurile de utilizare, iar valoarea o găsim foarte bună. Cutia manuală cu 6 trepte are o timonerie bună, plăcută, am acuza o mică ”gaură” în etajarea treptelor 2-3. Sunt momente, rare, în care în treapta a doua eşti mult prea sus în ture, iar a treia îţi oferă un regim mult prea scăzut.

Direcţia este precisă, dar fără feedback, un detaliu de care ar trebui să nu mă mai plâng în viitorul apropiat, aşa stau lucrurile cu asistarea electrică. Pedala de frână îţi impune o mică perioadă de acomodare cu dozarea, muşcă o idee prea tare în prima parte a cursei. Aş mai trece la lucruri pe care le doresc ameliorate şi dimensiunile oglinzilor laterale, o idee cam mici. Stâlpii faţă sunt puţin cam masivi şi răpesc puţin din vizibilitate pe viraje, dar siguranţa îşi cere tributul.

Preţuri

ACTIVE 1        
         
Benzină       Preţ cu TVA
         
1.0 85 CP - M6   5 uşi   15.650 euro
1.0 100 CP - M6   5 uşi   16.300 euro
1.0 100 CP - A6   5 uşi   17.550 euro
1.0 125 CP - M6   5 uşi   16.800 euro
1.0 140 CP - M6 Start/Stop   5 uşi   17.300 euro
         
Diesel        
         
1.5 TDCi 85 CP - M6   5 uşi   17.050 euro
1.5 TDCi 85 CP - M6 Start/Stop   5 uşi   17.300 euro
1.5 TDCi 120 CP - 6   5 uşi   18.300 euro
         
ACTIVE 2        
         
Benzină        
         
1.0 85 CP - M6   5 uşi   16.650 euro
1.0 100 CP - M6   5 uşi   17.300 euro
1.0 100 CP - A6   5 uşi   18.550 euro
1.0 125 CP - M6   5 uşi   17.800 euro 
1.0 140 CP - M6 Start/Stop   5 uşi   18.300 euro
         
Diesel        
         
1.5 TDCi 85 CP - M6   5 uşi   18.050 euro
1.5 TDCi 85 CP - M6 Start/Stop   5 uşi   18.300 euro
1.5 TDCi 120 CP - 6   5 uşi   19.300 euro

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: