Peste o jumatate de miliard de dolari pentru masini noi din import

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Desi stagneaza, Dacia ramane liderul pietei cu 52.000 de unitati vandute * Daewoo a inregistrat cea mai spectaculoasa crestere, dublandu-si vanzarile * Lider la importuri, ramane Renault

Potrivit statisticii intocmite de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, in anul 2002 vanzarile de automobile noi, pe piata romaneasca au crescut, fata de anul precedent cu 22,4%, atingand cifra de 112.000 de bucati. Rezulta, ca, raportat la numarul populatiei, anul trecut, s-a vandut un automobil nou la fiecare aproximativ 196 de locuitori. In comparatie cu alte tari din zona central si est-europeana, Romania se situeaza, insa, in coada clasamentului. Astfel, in aceeasi perioada, in Ungaria s-a vandut un automobil la 52 de locuitori, in Republica Ceha unul la 60 de locuitori, iar in Polonia, unul la 105 locuitori. In ultimii ani, piata auto din Romania a cunoscut fluctuatii majore. Astfel, in anul 1998 s-a consemnat un record de 143.000 de automobile vandute. In urmatorii doi ani, piata a scazut puternic, astfel ca, la sfarsitul anului 2000, fata de 1998, numarul de autovehicule vandute a scazut aproape la jumatate (ca urmare a interdictiei perfide de a importa autovehicule second hand, care nu sunt dotate cu motoare Euro 3 - n.n.). Apoi, in anul 2001 a avut loc o usoara crestere, de 9%, iar, in anul trecut, asa cum aratam, cresterea a fost de peste 22%, dar nu s-a atins nivelul din 1998 (poate, interdictia cu pricina ar trebui rediscutata, mai ales in noile conditii de protectie a mediului la care Romania va trebui sa se alinieze, avand in vedere ca, romanul de rand, neputand sa-si cumpere o masina Euro 2 din import, este nevoit sa traga de "jaful" pe care-l are de ani de zile, pentru o masina noua neavand suficienti bani - n.n.). In privinta vanzarilor de autovehicule noi din productia interna, acestea au crescut cu circa 13%, dar ponderea lor, in totalul vanzarilor, a scazut de la 67%, cat era in 2001, la 61%, in 2002. Cresterea consemnata s-a acordat in principal marcii Daewoo care si-a dublat vanzarile in anul 2002, in timp ce vanzarile Dacia au stagnat. Specialistii apreciaza ca aceasta evolutie s-a datorat, pe de-o parte, substantialelor reduceri de preturi operate de Daewoo, iar pe de alta parte, faptului ca potentialii cumparatori au asteptat innoirea gamei la Dacia Pitesti. Si totusi, liderul pietei a ramas Dacia, care cu peste 52.000 de bucati vandute a acoperit 47% din totalul vanzarilor. Vanzarile de autovehicule noi din import au insemnat 44.000 de bucati, in crestere cu 43% fata de anul 2001. La o medie de 15.000 de euro pentru o masina rezulta ca romanii au platit peste o jumatate de miliard de dolari. Liderul pietei de import ramane Renault, urmat de Skoda si VW. Sa mai notam ca vanzarile automobilelor Diesel au continuat sa creasca, parte cresterea medie a vanzarilor de autovehicule din import. Astfel, autoturismele de import cu motor Diesel au reprezentat aproape 50% din totalul masinilor importate, fata de 43% in 2001 si 26% in 1999.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite