Alain Prost despre Duster
0După un test cu Duster, Alain Prost a atras atenţia că numărul testelor ar trebui suplimentat, deoarece maşina beneficiază de nişte soluţii tehnice complet noi. Este vorba despre trenul de rulare cu patru roţi directoare şi motoare în acelaşi timp.
Reporter: Care sunt concluziile testului de astăzi şi ce doriţi să îmbunătăţiţi la Duster?
Alain Prost: Trebuie să avem în vedere că maşina beneficiază de nişte soluţii tehnice complet noi, cum ar fi trenul de rulare cu patru roţi directoare şi motoare în acelaşi timp. În aceste condiţii avem nevoie de cât mai multe teste pentru a avansa în cunoaşterea maşinii şi a ne perfecţiona în găsirea acelor setări care să ne ofere performanţă maximă.
Spre exemplu, în dimineaţa aceasta, când am fost împreună în acele ture de pistă, am experimentat un nou reglaj al servoasistării direcţiei şi o nouă formulă pentru cartograma obturatorului de admisie.
Rep.: Cât de mari sunt diferenţele de stil de pilotaj, aici, pe gheaţă la Trophee Andros, comparativ cu modul în care aţi alergat în trecut?
A.P.: Sunt aşa de mari încât a trebuit să uit tot ceea ce ştiam despre pilotaj şi să învăţ ceva complet nou. Practic acesta este unul dintre motivele pentru care am intrat în această competiţie.
Rep.: În afară de noutate, care au mai fost motivele ce v-au apropiat decursele pe gheaţă)?
A.P.: Diversitatea. Este o foarte mare provocare, pentru că, datorită factorilor de mediu, pista nu este niciodată aceeaşi. Aderenţa variază tot timpul, astfel că ai nevoie constant de setări noi, de modificări subtile de strategie de cursă sau ale stilului de pilotaj. Mereu trebuie să improvizezi.
Rep.: Ce aşteptaţi în acest sezon de la Duster?
A.P.: Nu pot da un răspuns tranşant. Aşa cum spuneam, maşina este complet nouă, cu soluţii tehnice noi, nemaiaplicate până acum în acest tip de cursă. Echipa este nouă, aşa că avem nevoie de un timp de acomodare pentru a obţine performanţe maxime. Oricum, obiectivul fixat pentru acest sezon este de a fi cât mai aproape de top.