Statul nu reuşeşte să cumpere terenurile pentru Coridorul IV
0km, ar trebui să fie finalizată până în 2011.Potrivit datelor comunicate de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT), cele mai slabe mişcări de achiziţionare de
km, ar trebui să fie finalizată până în 2011.
Potrivit datelor comunicate de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT), cele mai slabe mişcări de achiziţionare de terenuri sunt în vestul ţării. Pe tronsoanele Nădlac-Arad, Arad-Timişoara,Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Sibiu-Cornetu-Piteşti nu s-a făcut până acum nicio expropriere pentru viitorul drum paneuropean. În schimb, pe traseul Autostrăzii Soarelui, lucrurile sunt mai avansate. Pe segmentul Drajna-Cernavodă, statul a achiziţionat aproximativ 90% din pământul necesar construirii drumului. La un calcul simplu, însumând numărul de kilometri de autostradă finalizaţi de pe traseul Coridorului IV cu numărul de kilometri de teren expropriat, rezultă că statul deţine până acum 282,8 km din coridor. În privinţa preţurilor, banii plătiţi de autorităţi pentru fiecare metru pătrat expropriat nu depăşesc câţiva euro, în funcţie de zonă. Lucrurile nu merg însă şnur, din cauză că toată lumea urmăreşte să câştige cât mai mulţi bani din afacerea cu statul. Spre exemplu, pentru proprietarii de terenuri de pe tronsonul Lehliu-Drajna, negocierile cu Compania de Drumuri au ajuns la un dolar pentru fiecare metru pătrat expropriat.