Posibilă alianță între producătorii Samsung și Sony
0Cu doar câteva zile înainte de lansarea televizorului Sony în colaborare cu Google, șeful Sony s-a întâlnit cu rivalul său de la Samsung pentru a discuta despre o posibilă alianță pe segmentul de display-uri pentru televizoarelor LCD, arată Reuters.
Întâlnirea dintre CEO-ul Sony, Howard Stringer, și Lee Kun-hee, este prima de când Lee a revenit în funcția de
președinte al producătorului coreean Samsung. Dacă șeful Sony a descris
întâlnirea drept una obișnuită între doi producători, analiștii mizează
pe dorința Samsung de a se alia cu Sony pentru a crea noi standarde în
ceea ce privește producția de televizoare 3D.
De la reîntoarcerea în poziția de director al Samsung, Lee Kun-hee a anunțat un plan de investiții în valoare de 16 miliarde de dolari, pe parcursul a cinci ani. Aproximativ 4,2 miliarde de dolari vor fi alocați investițiilor în producția de LCD-uri și în construcția primei linii de producție de cipuri de memorie Samsung.
Din 2004, Sony a încheiat un accord de tip joint-venture cu producătorul
coreen pentru segmentul de LCD-uri. Anul trecut, însă, a anunțat un
accord joint-venture separat cu Sharp, în valoare de 756 milioane de
dolari și un plan de investiții care ar fi asigurat celor două companii o
treime din piața totală de LCD-uri, până în 2011. Această mișcare
reflectă dorința Sony de a a-și asigura un stoc consistent de monitoare
pentru televizoarele plate, pe o piață ce va crește cu 24% anul acesta,
la 180 de milioane de unități, potrivit firmei de cercetare
DisplaySearch. "Sony și Samsung ar putea discuta despre posibilitatea
construcției unei alte linii de producție pentru LCD-uri. Dar, sunt
șanse să discute despre revizuirea cooperării lor existente în ceea ce
privește producția de ecrane", spune Koichi Hariya, analist în cadrul
institutului de cercetare Ichiyoshi din Tokyo.
Asigurarea unui stoc consistent de ecrane LCD este cheia revenirii pe
profit pentru Sony pe segmentul TV după șapte ani, și va duce la crește
vânzărilor de televizoare Bravia cu 60%, la 25 de milioane de unități
până în martie 2011.
Vânzările globale de LCD-uri au crescut cu 50% în primul trimestru al
anului, la 40,6 milioane de unități, comparativ cu același interval din
2009. Însă, cota de piață a companiei Sony a scăzut cu 9,2% în același
interval, iar cea a LG Electronics cu 12,7%, potrivit DisplaySearch. Cea
mai mare scădere a înregistrat-o Samsung, cu 18,3%.