Investitiile bancilor - orientate cu prioritate spre retail, IT si carduri
0Piata de retail (destinata populatiei si, dupa caz, IMM-urilor), sistemul informatic si cardurile sunt principalele segmente spre care se vor orienta investitiile bancilor pana la sfarsitul acestui
Piata de retail (destinata populatiei si, dupa caz, IMM-urilor), sistemul informatic si cardurile sunt principalele segmente spre care se vor orienta investitiile bancilor pana la sfarsitul acestui an. Adunate, sumele pe care cele mai mari banci din sistem le mai au de investit pana la sfarsitul anului depasesc 50 de milioane de euro. Chiar daca primele doua banci din piata - BCR si BRD-SocGen - au inregistrat in primul semestru al anului profituri net inferioare celor din aceeasi perioada a anului trecut, acest fapt nu le va impiedica sa-si aplice programul de investitii stabilit la inceputul anului. "Nu intrevedem o scadere a volumului investitiilor in acest an pentru ca acestea vizeaza un amplu program de modernizare a bancii pe termen mediu si lung. Se intrevede totusi o diminuare sensibila a volumului investitiilor incepand cu 2004", ne-a declarat Florin Luca, secretarul general al BRD-SocGen. Pentru 2003, investitiile BRD-SocGen se ridica la 35,2 milioane euro, din care cea mai mare parte, 15,1 milioane euro, sunt destinate sistemului informatic, alte 12,35 milioane euro investitiilor imobiliare, la care se adauga 4,75 milioane euro pentru cardurile bancare si alte 3 milioane euro pentru alte investitii. La randul sau, purtatorul de cuvant al BCR, Cornel Cojocaru, afirma ca "programul (n.r - de investitii) va fi respectat, platforma creata in anii anteriori si in prima jumatate a acestui an dandu-ne certitudinea ca rezultatele semestrului doi si pe intreg anul 2003 se vor situa la nivelul tintelor pe care ni le-am propus". Cojocaru mai spune ca "toate rezultatele bancii la sase luni, inclusiv nivelul profitului, se incadreaza in proiectiile si tintele din planurile financiare ale bancii". Pentru 2003, BCR are programate investitii de peste 35 de milioane de dolari, destinate in special dezvoltarii retelei de unitati, a activitatii de carduri si a sistemului informatic integrat, pentru acesta din urma cheltuindu-se in ultimii patru ani (inclusiv in acest an) mai mult de 50 de milioane de dolari. In cazul celorlalte banci, politica de investitii este strans legata de strategia de piata a acestora. Datele furnizate de Alpha Bank arata ca suma totala alocata pentru investitii in 2003 este de 5 milioane de dolari, din aceasta suma, care acopera investitiile in sucursale si IT, cheltuindu-se pana acum aproximativ jumatate. Tot jumatate din sumele destinate investitiilor pentru 2003 mai are de cheltuit si Raiffeisen Bank. Recent, oficialii bancii au anuntat ca din cele 36 de milioane de euro alocate pentru acest an, au mai ramas de cheltuit 18 milioane de euro, atat pentru dezvoltarea retelei de sucursale, a cardurilor, cat si pentru programele de IT. Si HVB Romania are planificate, pentru perioada ramasa pana la finele anului, investitii de circa 500.000 de euro, care vor fi alocate dezvoltarii segmentului de retail.