VIDEO Patru planete descoperite recent sunt clone ale Terrei din afara Sistemului Solar

Telescopul Kepler de la NASA a detectat 461 de exoplanete, potenţiale candidate pentru prima planetă în afara Pământului care să poată găzdui viaţă şi chiar extratereştri, inclusiv patru planete care ar putea să susţină viaţa aşa cum o ştim noi pe Pământ.

Exoplanetele au fost anunţate ieri de către NASA şi sunt un nou „stoc“. De când funcţionează, telescopul Kepler a detectat 2.740 de exoplanete în afara sistemului nostru solar. Cu toate acestea, doar 105 dintre acestea au fost confirmate în cele 22 de luni de existenţă ale telescopului, prin cercetările specialiştilor. Cu toate că nu foarte multe sunt confirmate, oamenii de ştiinţă consideră că 90% ar trebui să existe cu adevărat.

Patru dintre planetele noi sunt super-Pământuri, adică mai mari de două ori decât Terra, cu orbite în jurul unor stele care sunt potrivite pentru a susţine viaţa. Această distanţă este calculată şi depinde de posibilitatea existenţei apei pe acea planetă, în funcţie de distanţa faţă de stea.

Misiune scumpă către exoplanete

Proiectul Kepler de la NASA a costat 600 de milioane de dolari şi a fost lansat în martie 2009 şi a fost creat pentru detectarea de planete locuibile în afara Sistemului nostru Solar.

Telescopul detectează planetele prin identificarea luminii pe care o fac aceste planete când trec printr-o anumită poziţie din faţa stelei lor. Telescopul Kepler trebuie să detecteze trei astfel de treceri ale unei exoplanete pentru a identifica şi a hotărî că este vorba despre un corp ceresc care poate intra în această categorie.

Pe lângă studiul legat de exoplanete, cei de la Kepler au declarat că au identificat 17 miliarde de „lumi“ de dimensiunea Terrei în galaxia Calea Lactee.