Marele anunţ NASA: are dovezi că pe Marte există apă în formă lichidă

NASA cercetează de câţiva ani buni planeta Marte pentru dovezi că viaţa ar putea exista acolo.

NASA a anunţat o conferinţă de presă pentru astăzi, iar marele eveniment s-a soldat cu un anunţ la care mulţi sperau: pe Marte există apă şi nu este doar îngheţată.

NASA a anunţat că pe Marte există apă în formă lichidă, cea mai importantă dovadă de până acum că planeta ar putea susţine viaţa aşa cum o ştim pe Pământ. Încă din 2012, de când Curiosity a ajuns acolo, au fost colectate tot mai multe informaţii despre această planetă. Acum, este cel mai mare anunţ cu privire la posibilitatea migrării către Planeta roşie.

Până acum, apa pe Marte a fost găsită doar în formă solidă, adică gheaţă, dar acum dovezile NASA conform cărora apa şi curge pe această planetă sunt cele mai bune că, în viitor, poate susţine colonii umane. În mod normal, apa pe Marte fie se evaporă, fie îngheaţă din cauza mediului de la suprafaţa planetei, dar cercetătorii au descoperit acum apa în combinaţie cu diverse săruri, ceea ce îi sporeşte rezistenţa în faţa unor astfel de fenomene atmosferice.

Astronomii au descoperit că apa în formă lichidă creează acele petele închise la culoare de pe suprafaţa planetei, denumite Recurring Slope Lineae. Aceasta este apă bogată în săruri. "RSL apar când apa curge, în zilele calde, pe pantele de pe Marte şi până acum s-a presupus, dar nu era confirmat, că sunt cauzate de apele sărate care se infiltrează în sol. Acum, putem confirma că analizele spectrale, realizate în patru locuri diferite, confirmă teoria", susţine echipa NASA care cercetează planeta Marte, conform Independent.

Mai au însă de aflat de unde vine apa, iar echipa de astronomi încă nu ştie asta, conform Wired. "Acesta este marele mister acum", susţine Lujendra Ojha, cercetător la Georgia Tech şi omul care a observat RSL încă din 2010. "Cert este însă că apa curge pe Marte şi aceasta hidratează sărurile şi noi vedem asta în analiza spectrală", mai spune Ojha.

Totuşi, asta nu înseamnă că Marte are, dintr-o dată, râuri, oceane şi lacuri. Nu, este doar o mică dovadă, deşi importantă, că apa există şi în cea mai bună formă pe Marte. Acum, anunţul NASA nu mai pare atât de important pe cât a fost de mare speculaţia înainte de acesta. S-a speculat intens, dar s-a speculat şi degeaba.

Printre zvonuri s-a numărat şi descoperirea de microbi pe Planeta roşie, iar acesta ar fi fost un anunţ cu adevărat major. Chiar dacă nu sunt tocmai extratereştri, sunt forme de viaţă. Anunţul acesta sporeşte însă optimismul cu privire la o viitoare colonie pe Marte.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>