Noul regulament Facebook pe înţelesul tuturor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Regulamentul s-a schimbat şi ca urmare a presiunilor investitorilor FOTO Reuters
Regulamentul s-a schimbat şi ca urmare a presiunilor investitorilor FOTO Reuters

Noile reglementări ale Facebook care vor fi implementate începând de miercuri, 28 noiembrie, au provocat dezbatere în rândul utilizatorilor şi au stârnit reacţiile din partea comisarilor europeni.

„Adevărul“ încearcă să disece noile schimbări şi vă pune la dispoziţie varianta corectată a noului regulament, pe care se văd foarte bine unde au fost adăugate noi opţiuni şi care şi-au schimbat abordarea. Printre noile măsuri se află şi controversata decizie de a distribui informaţiile despre un utilizator şi produselor terţe, dar deţinute de Facebook.

1. În primul rând, Facebook a schimbat exprimarea în privinţa informaţiilor de înregistrare pe care le oferim prima oară când intrăm pe site. Exprimarea a fost nuanţată şi în loc de „Facebook vă va cere numele, email-ul…“, se spune „Facebook vă cere informaţii cum ar fi … “. De asemenea, „în unele cazuri, vă veţi putea înregistra folosind alte informaţii, cum ar fi numărul de telefon“. Da, în caz că nu ştiaţi, puteţi intra cu numărul de telefon şi parolă.

2. Facebook menţionează şi ce alte date primeşte despre noi. Schimbarea aici vine din faptul că, pe lângă informaţiile primite de la partenerii din industria de publicitate, primesc date şi de la site-urile afiliate, cum ar fi Instagram.

3. De asemenea, Facebook nu ne mai permite să ne limităm opţiunile de primire a mesajelor. Până acum, unii utilizatori alegeau să nu primească mesaje deloc sau să nu primească mesaje de la cei care nu sunt în lista de prieteni. În acest moment, Facebook vrea să elimine această opţiune, iar oricine poate să trimită mesaje nedorite.

4. În regulamentul nou, Facebook introduce şi menţiunea legată de lucrurile pe care le ascundem pe profilul personal, Timeline. „Dacă ascundem lucruri din Timeline, cum ar fi postări sau conexiuni, înseamnă că acele lucruri nu vor mai apărea doar pe profil. Cu toate acestea, audienţa va putea vedea aceste lucruri pe fluxul de ştiri.

5. Facebook nu înseamnă doar simpla reţea de socializare, ci o reţea uriaşă de aplicaţii şi jocuri sociale, care sunt integrate în interiorul site-ului. Dacă până acum Facebook menţiona de aplicaţii care nu sunt parte a reţelei lor, acum există şi menţiunea „controlate de Facebook“.

6. Dacă vreţi să înţelegeţi cum funcţionează Facebook, capitolul reclame este unul interesant. Facebook menţionează în noul regulament că „folosim informaţiile primite, incluzând informaţiile date în momentul înregistrării şi cele care au apărut pe Timeline, pentru a livra reclame şi pentru a face conţinutul mai relevant pentru tine“.

În această privinţă, reclamele sunt ţintite în funcţie de grupul de vârstă, zona geografică unde locuieşte cineva, genul sau preferinţele enumerate public pe Timeline. De asemenea, acum s-au adăugat la aceste sugestii către publicitari şi aprecierile de pe paginile publice. Astfel, dacă veţi da like la „Adevărul“ pe Facebook, s-ar putea ca Facebook să vă trimită nişte reclame din domeniul mass-media.

7. Un capitol nou şi extrem de controversat este cel de produse afiliate. Vom reda exact textul de aici: „S-ar putea să distribuim informaţiile voastre cu afaceri care sunt parte din acelaşi grup de companii ca şi Facebook sau care devin parte a grupului. De asemenea, afiliaţii vor trimite informaţii către noi. Noi şi afiliaţii vom folosi informaţiile pentru a înţelege şi îmbunătăţi serviciile oferite“. Ce înseamnă acest lucru? Orice companie care este cumpărată de Facebook va profita de pe urma datelor acestei reţele.

Ce probleme se ridică?

Facebook este o reţea socială care încearcă să facă bani. Ca orice servicu important pe internet, este unul gratuit, dar care trebuie să se întreţină. Cum face Facebook acest lucru? Prin reclame.

Reclamele sunt sufletul din Facebook, mai ales pentru cei care vor să scoată bani din acest site. Ele sunt targetate în funcţie de profilul utilizatorului, de informaţiile date şi de legăturile dintre Facebook şi alte produse. Poate pentru unii, achiziţia Instagram de către Facebook putea părea misterioasă. Dar Instagram avea o bază de date de oameni, iar Facebook una şi mai mare. Împreună, cele două reţele pot face mult mai multe pentru acţionari, mai ales că acum datele se vor distribui de la una la cealaltă.

Acest concept se numeşte în tehnologie „big data“. Nu este unul nou, ci este vorba despre mari cantităţi de date personale care sunt colectate de către o entitate, în acest caz Facebook. Cu un miliard de utilizatori, Facebook este ceea ce unii specialişti au numit „the mother of big data“.

Ceea ce face Facebook cu acest nou regulament este de fapt oferirea unei dovezi de bunăvoinţă oamenilor de publicitate şi investitorilor. Scăderea la bursă a acţiunilor Facebook a venit pe fondul unei bule, când investitorii au înţeles că Facebook nu scoate atât de mulţi bani pe cât ar trebui. Aşadar, îmbinarea datelor între două servicii înseamnă practic îmbunătăţirea acestui sistem.

Ca să înţelegem cât de multe date colectează şi organizează Facebook, putem privi o statistică a companiei Database Scalability. În fiecare zi publicăm 2,5 milioane de elemente de conţinut, adică statusuri, link-uri şi poze şi dăm 2,7 milioane de Like-uri. În total, la finalul unei zile, sunt peste 500 de TB de date. Ei bine, toate acestea sunt folosite pentru targetarea de reclame, prieteni noi şi elemente de conţinut.  

Puteţi citi regulamentul nou în privinţa datelor în documentul de mai jos. Secţiunile subliniate cu roşu fac parte din noile reguli. 

Noul regulament Facebook

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite