Ipocrizia pe Facebook: oamenii distribuie conţinut fără să îl citească

Ipocrizia pe Facebook: oamenii distribuie conţinut fără să îl citească

Un like şi un share sunt mai apreciate decât lectura, pe Facebook. FOTO Moviespix.com

Un studiu derulat de studenţi din SUA arată că oamenii sunt superficiali online, aducând astfel cifre unei credinţe mai vechi legate de internet şi comportamentul utilizatorilor.

Un studiu derulat de Universitatea Columbia şi French National Institute, denumit „Social Clicks: What and Who Gets Read on Twitter?“, arată că oamenii sunt mai preocupaţi să distribuie conţinut decât să îl citească. Este un fapt mai vechi al internetului, încă de când socializarea nu era decât în comentarii, iar cei mai mulţi se grăbeau să publice primul comentariu fără să citească şi textul cu atenţie. Acum, acest studiu oferă o anvergură comportamentului celor mai mulţi utilizatori.

Deşi ei s-au concentrat pe Twitter, reţea socială mai populară în SUA pentru consum de ştiri, Facebook este cea mai populară la nivel global şi de aşteptat să respecte tendinţa. Astfel, şase din 10 oameni dau mai departe ştiri pe Facebook şi Twitter fără să le citească, iar comportamentul de tipul acesta, deşi nu e conştientizat ca atare, influenţează opinii politice, culturale şi sociale.

Cercetarea arată că 59% din link-urile publicate nu au fost accesate nici măcar o dată. Cifrele acestea sunt întărite de un alt studiu care arăta că 70% din oameni comentează la articole publicate pe Facebook după ce au citit doar titlul şi, eventual, rândul de descriere.

În acest context, şi al investiţiei în conţinut video, un director Facebook a susţinut recent că în cinci ani textul va fi inferior cantitativ videoclipurilor. Totuşi, oamenii privesc, dar nu ascultă - 85% din cele de pe Facebook sunt vizionate fără sunet. 

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: