HTC va produce smartphone-uri pentru Facebook în 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook lucrează cu HTC pentru a-şi lansa propriul smartphone în prima jumătate a lui 2013. În primă fază, telefonul ar fi trebuit să iasă pe piaţă până la finalul anului 2012, dar HTC a cerut mai mult timp pentru a se putea ocupa şi de propria linie de dispozitive cu Android sau Windows Phone 8.

Facebook şi HTC sunt două companii în scădere. Deşi Facebook este cea mai mare reţea socială, cu peste 900 de milioane de utilizatori, rata de creştere a încetinit, iar acţiunile companiei au pierdut peste 20 de procente după listarea la bursă. Cei de la HTC pierd teren în faţa rivalilor ca Samsung şi acţiunile le-au scăzut cu peste 4% cota de piaţă pe care o aveau anul trecut, notează „Bloomberg”.

Este de înţeles de ce s-a ajuns la un parteneriat între cele două, mai ales că HTC a colaborat şi în trecut cu Facebook pentru telefoanele HTC ChaCha şi Status. Acestea aveau un buton dedicat reţelei sociale, astfel încât să faciliteze distribuirea de materiale multimedia sau mesaje.

În plus, Facebook se pare că şi-ar dezvolta propriul sistem de operare pentru dispozitive mobile. Cel mai probabil, acesta va fi bazat pe Android, dar modificat substanţial pentru a permite toate funcţiile Facebook. Reţeaua a mai angajat şi o echipă de foşti programatori Apple care să se ocupe de îmbunătăţirea aplicaţiei pentru iOS. Mulţi utilizatori s-au plâns de faptul că aceasta nu funcţionează la fel de bine ca cea de pe Android.

Milioanele de utilizatori nu aduc şi venituri

Deşi are 900 de milioane de utilizatori şi a obţinut aproape patru miliarde de dolari venituri din publicitate, niciun ban din aceste miliarde nu au venit din publicitatea pe dispozitive mobile. O platformă proprie pare alegerea cea mai bună pentru dezvoltarea acestui domeniu. Un analist de la Topeka Capital Markets, Victor Anthony, a apreciat că telefoanele devin piaţa care trebuie valorificată acum. „Este un dispozitiv pe care îl ai cu tine tot timpul, iar dacă el este centrat pe Facebook, atunci Zuckerberg (preşedintele Facebook) ar putea valorifica foarte bine piaţa anunţurilor publicitare”, a mai afirmat acesta.

Prin platforma proprie, Facebook ar deveni competitor direct pentru Apple şi Google, dar va ajuta reţeaua să se protejeze şi de influenţa acestor două companii. De exemplu, dacă Apple vrea, poate impune Facebook să plătească o taxă pentru a-i permite aplicaţia pe iOS. Sau chiar un tarif pentru integrarea în sistemul de operare, pentru că în consecinţă ar bloca orice are legătură cu Facebook. Puţin probabil să facă asta, dar aceasta este văzută ca o teorie validă, potrivit lui Brian Wieser, analistul senior la Pivotal Research Group.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite