Tu cum îţi comanzi de mâncare? foodpanda vrea să te facă să renunţi la numerele de telefon lipite pe frigider

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ralf Wenzel este Managing Director şi co-fondator foodpanda
Ralf Wenzel este Managing Director şi co-fondator foodpanda

Te întorci obosit de la serviciu. Intri hămesit în casă, te grăbeşti spre bucătărie şi realizezi că frigiderul este gol. Ce faci? Cauţi un pliant cu un număr de telefon, suni şi îţi comanzi ceva de mâncare, nu-I aşa? Nu ar fi, totuşi, mai uşor şi mai ieftin să dai comanda direct de pe smartphone sau de pe Internet? Ai la dispoziţie o multitudine de restaurante cu specific diferit şi toate meniurile se derulează chiar în faţa ta.

Platformele de comenzi online există de ceva timp în România. Amintesc aici eumananc.ro, poftabuna.ro şi, cum există o aplicaţie pentru orice, pentru comenzi de mâncare există Oliviera. Observând creşterea rapidă a numărului de oameni conectaţi la internet şi a utilizatorilor de smartphone-uri din România, germanii de la foodpanda au decis să-şi deschidă taraba virtuală şi la noi în ţară.

În momentul de faţă, compania colaborează cu mai mult de 15.000 restaurante din întreaga lume şi este deja lider de piaţă în majoritatea ţărilor în care operează. De asemenea, foodpanda s-a bucurat de o capacitate de extindere foarte rapidă, doar anul acesta lansându-se în 17 ţări din cele 28 în care activează, şi targetează peste 3 miliarde de persoane. În prezent, foodpanda, împreună cu brandul afiliat hellopanda, se situează pe primul loc în topul mondial al celor mai descărcate aplicaţii pentru comenzi de mâncare.

Platforma foodpanda a fost lansată în România, în versiune beta, în luna aprilie, iar săptămâna trecută a avut loc lansarea oficială. Bucureştenii pot face acum comenzi de mâncare pe foodpanda.ro, sau descărcând aplicaţiile de Android şi iOS.

Va fi un succes? „Toată lumea mănâncă!“

„Adevărul“ a stat de vorbă cu Ralf Wenzel, co-fondator şi Managing Director al companiei, care a declarat că urmează o perioadă în care accentul va cădea în special pe marketing, pentru a promova serviciul.

„Prin social media dai peste oameni care deja folosesc foarte mult servicii de la comandă online. Acum comandă haine online, taxiuri etc. Din acest motiv nu ne limităm campania de marketing numai la mediul online. Majoritatea potenţialilor clienţi nu sunt conştienţi de faptul că se pot face comenzi de mâncare pe Internet sau printr-o aplicaţie de mobil. Foarte mulţi oameni încă dau comenzi telefonice“, a explicat el.

foodpanda este o companie care se concetrează foarte mult pe pieţele emergente, acele pieţe care sunt în primele stadii ale dezvoltării mobile şi ale penetrării Internetului (India, Indonezia, Malaezia, Pakistan, Singapore, Taiwan, Tailanda, Vietnam, Ghana, Coasta de Fildeş, Kenya, Maroc, Senegal, Nigeria, Arabia Saudită, Rusia, Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru, Ungaria, Venezuela, Polonia, Ucraina, România şi Cehia). . „Ratele de pentrare ale smartphone-urilor, Internetului şi serviciilor mobile sunt din ce în ce mai mari pe toate pieţele pe care suntem noi prezenţi. Acest lucru se întâmplă din cauză că sunt tehnologii convenabile şi sustenabile din punct de vedere economic“, a declarat Wezel.

foodpanda

„România este încă în primele stadii, dar acest lucru este benefic pentru noi. Nu suntem aici pentru a părăsi piaţa într-un an sau doi, suntem aici pentru a ajuta la dezvoltarea pieţei. Cu cât le poţi explica mai repede potenţialilor clienţi cu ce te ocupi şi cum îi poţi ajuta, cu atât mai bine“, a mai spus directorul foodpanda.

El crede că platforma va avea succes şi în România, fiindcă „toată lumea mănâncă. Nu e ca şi cum vinzi maşini de spălat sau produse care au o durată de viaţă de 20 de ani. Mănânci de trei ori pe zi. Uneori găteşti, uneori comanzi. Nu văd niciun motiv pentru care vreo persoană să nu vrea să folosească foodpanda. Am devenit lideri de piaţă în majoritatea ţărilor în care activăm“.

Majoritatea clienţilor foodpanda comandă mâncarea de pe site. Astfel, la nivel global, numai un sfert din totalul comenzilor procesate de companie vin de pe aplicaţiile de Android şi iOS. Excepţie ar fi unele ţări din Asia, în care mai mult de jumătate dintre utilizatori apelează la aplicaţii. Totuşi, pe măsură ce rata de penetrare a telefoanelor inteligente devine din ce în ce mai mare, Wenzel este de părere că, în viitor, majoritatea comenzilor vor fi plasate prin smartphone-uri. De asemenea, compania se pregăteşte serios şi pentru restul tehnologiilor inteligente. Astfel, Wenzel a specificat că se lucrează şi la o aplicaţie pentru smartTV-uri şi se gândeşte şi la una pentru Playstation.

Ce câştigă compania şi ce câştigă restaurantul?

foodpanda monetizează de pe urma restaurantelor înscrise pe platformă, nu de pe urma clienţilor.  Astfel, fiecare restaurant plăteşte o taxă pentru fiecare comandă efectuată de cineva prin platformă, care variază în funcţie de promovarea de care are parte restaurantul respectiv. „Dacă un restaurant este plin, nu mai poate lua comenzi (...) Noi le aducem clienţi care stau la ei acasă. Nu au nevoie de mese, scaune, tacămuri sau chelneri“, explică directorul. În momentul de faţă, peste 50 de restaurante din Capitală sunt afiliate.

Compania îşi propune ca, odată la două luni, foodpanda să devină disponibil în câte un oraş nou. Asta înseamnă că, în curând, nu numai bucureştenii îşi vor putea  comanda mâncarea de pe foodpanda.ro. Wenzel speră că într-un an sau doi să reuşească să îi cucerească pe toţi utilizatorii de internet din România să folosească platforma.

foodpanda 2

Ruşii adoră sushi, românii interesaţi de bio

L-am întrebat pe Ralf Wenzel ce tip de mâncare se comandă cel mai mult în lume. „E amuzant. De obicei există contradicţii între cultura unei ţări şi tipurile de mâncare comandate. În foarte puţine cazuri se comandă mâncare tradiţională. De exemplu, în Rusia – avem peste 500 de restaurante afiliate în Moscova – cea mai comandată mâncare este sushi-ul. Nu contează că e iarnă, că e vară, în Moscova se mănâncă sushi. În Senegal, se mănâncă burgeri, pizza şi sushi, dar cel mai mult, oamenii comandă şi îngheţată când îşi iau de mâncare. În Singapore, mare parte din utilizatori comandă pizza. În Vietnam nu se mai satură de burgeri“, se amuză co-fondatorul foodpanda. „Există o anumită sezonalitate. În cazul sărbătorilor se comandă mai mult un anumit tip de mâncare. Iarna, dacă e urât afară, lumea stă în casă şi se fac de două-trei ori mai multe comenzi“, mai explică el.

Referitor la obiceiurile de consum ale românilor, Dan Macarie, Country Manager foodpanda România, spune că aceştia comandă mâncare online mai ales în timpul săptămânii, între orele 12:00 şi 16:00, dar şi după orele 19:00. Mai mult decât atât, deşi românii sunt fani înfocaţi ai pizza, în ultima perioadă se poate observa şi o tendinţă a acestora de a opta pentru mâncarea sănătoasă sau bio.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite