Paradoxul Yahoo!: e una dintre cele mai mari companii, evaluată la miliarde de dolari, şi e în acelaşi timp fără valoare

Paradoxul Yahoo!: e una dintre cele mai mari companii, evaluată la miliarde de dolari, şi e în acelaşi timp fără valoare

Marissa Mayer, directorul Yahoo!, trebuie să transforme compania într-una relevantă FOTO Reuters

Yahoo! este o companie imensă, foarte bogată, dar în acelaşi timp nu valorează nimic. Este paradoxul în care a ajuns unul dintre giganţii Internetului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Vox“ a analizat rezultatele financiare de la Yahoo! şi concluzionează că această companie este lipsită de valoare. Şi nu doar atât, dar afacerea sa este pe minus. În ciuda faptului că este una dintre cele mai puternice companii de pe Internet, deţine al patrulea cel mai mare domeniu de pe Internet şi a investit în afaceri de miliarde de dolari, Yahoo! prin afacerea sa principală este pe minus. Pe un minus de câteva miliarde de dolari.

Valoarea de piaţă a Yahoo! este de 37 miliarde de dolari. Are 24% din Alibaba, cel mai mare magazin online al Chinei. Alibaba nu a fost încă listat la bursă, iar în prezent acele procente din domeniu valorează aproximativ 40 de miliarde de dolari, adică peste cota Yahoo!, dar asta nu-i tot. Mai există o cotă de 35% pe care compania o are în Yahoo! Japonia care înseamnă aproximativ 10 miliarde de dolari. Trăgând linie iese o concluzie evidentă: afacerile „de bază“ ale Yahoo!, adică publicitate şi căutare online, valorează -13 miliarde de dolari.

The Atlantic“ oferă o explicaţie cu privire la acest fapt, citându-l pe Matthew Levine. Pe scurt, Yahoo! înseamnă ceea ce crezi tu că înseamnă, produsul cu care interacţionezi, şi părţile pe care le mai ai prin Alibaba, Yahoo! Japonia şi alte companii similare, dar prea mici ca să îi influenţeze rezultatele financiare. Yahoo! încă are venituri mari din publicitate, câteva sute de milioane de dolari pe an, iar asta înseamnă că firma are ceva valoare, nu sub zero.

Yahoo! fără aportul de valoare de la Alibaba

Există şi scenariul conform căruia partea „de bază“ a Yahoo! pierde bani. Atunci, acţiunile pe care le are în alte companii suplimentează prin venituri aceste pierderi în valoarea totală de piaţă. Se ajunge însă la un calcul al valorii per total, iar per total Yahoo Inc. înseamnă partea din Alibaba, din Yahoo! Japonia şi afacerea obişnuită pe care a crescut. Pe scurt, afacerea Yahoo! e pe minus când este luată în întreg, dar chiar şi fără participaţiile în celelalte companii tot ar valora ceva.

Totuşi, cu afacerile obişnuite, Yahoo! are doi rivali puternici care au ajuns să controleze mare parte din piaţă: Facebook şi Google.

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările