Experienţa lucrului de acasă, prin ochii unei companii româneşti

Experienţa lucrului de acasă, prin ochii unei companii româneşti

A trecut deja o lună, de când companiile a căror activitate permite au luat decizia de a lucra de acasă şi ne mai aşteaptă cel puţin încă pe atât, perioadă în care au avut loc numeroase schimbări.

Ştiri pe aceeaşi temă

În acest context, compania românească EXE Software a conturat câteva aspecte care ar putea fi utile business-urilor care îşi doresc să eficientizeze acest proces.

Astfel, iată câteva lucruri care pot fi de ajutor, constatate în cea dintâi etapă de lucru remote:

- Atenţie deosebită la modul în care funcţionează conexiunea de Internet de acasă, căci fără o conexiune bună, lucrul din acest mediu poate deveni un coşmar;

- Identificarea unor aplicaţii utile pentru a înlocui, şedinţele faţă în faţă, care, între timp, au devenit virtuale;

- O mai mare atenţie către mesajele scrise, prin mail sau chat, fiind nevoie mai mult decât altădată ca acestea să fie concise, bine structurate şi să conţină informaţii complete despre ceea ce cer sau oferă;

- Folosirea preponderentă a video call-urilor în detrimentul audio call-urilor, comunicarea non-verbală fiind importantă şi ajutând la menţinerea relaţiei dintre colegi;

- Separarea, pe parcursul zilei, între sarcinile care ţin de serviciu şi activităţile pentru rezolvarea necesităţilor de acasă;

- Conturarea unui program zilnic de lucru similar cu cel de pe vremea în care se mergea la birou;

- Pauze luate, din când în când, pentru a permite recreerea şi pentru a ne da un răgaz.

„În cazul nostru, posibilitatea lucrului de acasă a întregii companii a fost luată în calcul, încă de la finele lunii februrarie, pe fondul evoluţiei alarmante a situaţiei din China şi a previziunilor care anunţau răspândirea la nivel global a coronavirusului. Astfel, în prima jumătate a lunii martie am făcut primul test de verificare al infrastructurii interne şi a aplicaţiilor de comunicare, precum şi a capacităţii de lucru la distanţă, în cadrul fiecărei echipe. Rezultatul ne-a bucurat şi toţi colegii au rămas să lucreze de acasă, având acum deja mai bine de o lună, de când se întâmplă acest lucru.

Ne-a ajutat, într-adevăr, faptul că interacţiunea cu clienţi de pe mai multe continente este ceva obişnuit la noi şi, astfel, am avut deja pregătită infrastructura necesară pentru lucrul online. Practic, continuăm proiectele, ca atunci când nimic nu s-ar fi întâmplat.

Perioada prin care trecem, însă, are toate şansele să ne facă mai responsabili faţă de noi înşine, faţă de familie, comunitate, ţară şi chiar lumea în care trăim”, a declarat CEO-ul EXE Software, Sorin Cosmescu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările