Black Friday. La ce să fii atent ca să nu iei ţeapă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Black Friday FOTO 123 RF

Nebunia cumpărăturilor la preţ redus deja a început, Flanco fiind primul retailer care s-a lansat în campanie. Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor are însă o serie de sfaturi menite să-i ajute pe doritorii de chilipiruri.

Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. 

Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioadă ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. 

   

Pentru siguranţa cumpărăturilor din perioadă Black Friday citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dvs. 

 Pentru cumpărăturile online: 

 Verificaţi stocul existent; 

 Verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA); 

 Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare. 

   

Comerciantul este obligat să informeze correct şi complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii: 

Datele de identificare (denumirea, adresă poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc); 

Caracteristicile esenţiale ale produsului; 

Preţul cu toate taxele incluse; 

Cheltuielile de livrare, dacă este cazul; 

Modalităţile de plată şi de livrare; 

Perioadă de valabilitate a ofertei sau a preţului; 

Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; 

Existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului. 

   

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului. 

  

Cum poţi renunţa sau returna produsul

Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv. 

  

În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi sumă de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. 

  

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. 

  

Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată că şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcină consumatorului plată de comisioane în urmă rambursării. 

   

Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite