Cum se contrazice Poliţia în declaraţii în cazul femeii bătute în autogară. Ce-a făcut poliţistul căruia operatoarea 112 i-a transferat apelul de urgenţă
0Dacă într-o primă fază, Poliţia a negat că ar fi fost sesizată prin apel la 112, o înregistrare audio lansată în spaţiul public vine să îi contrazică.
Conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj a dispus verificări privind modul în care poliţiştii au gestionat apelul făcut la 112 de către femeia bătută în autogara din Zalău, în 25 aprilie, cu o coadă de mătură, au anunţat oficialii instituţiei, într-un comunicat de presă. La finalizarea anchetei, în funcţie de concluzii, cei responsabili vor fi traşi la răspundere.
Potrivit comunicatului, verificările sunt realizate de către ofiţeri din cadrul Compartimentului Control Intern din IPJ Sălaj. Demersul oamenilor legii vine după ce în spaţiul public a apărut înregistrarea audio a apelului, în contextul în care iniţial, Poliţia a susţinut că nu a fost solicitată prin numărul unic de urgenţă 112 să intervină la agresiunea respectivă.
Surse din cadrul Inspectoratului au declarat că Poliţia nu stochează înregistrările convorbirilor efectuate prin 112 şi că apelul nu apare în evidenţa instituţiei. Cu toate acestea, înregistrarea audio surprinde momentul în care operatoarea 112 îi face legătura cu poliţistul, care o repezeşte pe femeie, cerându-i să ia numărul autovehiculului şi să vină la Poliţia Municipală pentru a depune o plângere împotriva şoferului agresiv. "Apelul trebuia înregistrat în evidenţe de către poliţistul de serviciu", au mai spus sursele citate.
Oficialii Poliţiei sălăjene au mai precizat că ancheta care îl vizează pe şoferul bătăuş este în derulare, bărbatul fiind cercetat penal pentru comiterea infracţiunilor de lovire şi alte violenţe şi tulburarea liniştii şi ordinii publice. El este în continuare angajat al firmei de transport, după ce într-o primă fază, a fost penalizat şi suspendat temporar din funcţie. "Firma noastră nu tolerează un asemenea comportament şi nici nu facem discriminări în selectarea clienţilor. Singurele criterii după care ne selectăm clienţii sunt igiena personală şi comportamentul faţă de ceilalţi călători", a precizat Sorin Câmpan, directorul companiei de transport, adăugând că aşteaptă rezultatele dosarului penal deschis de autorităţi.
Reamintim că în 25 aprilie, o femeie de 25 de ani, cu un copil în braţe, a fost lovită cu cruzime de un bărbat înarmat cu coada unui mop. Agresiunea s-a petrecut în autogara unei firme de transport din Zalău, sub privirile indiferente ale persoanelor din zonă. Un pasager a filmat momentul şi a postat video-ul pe reţelele de socializare.
Mai puteţi citi: