În acest an am putea trece graniţa în Ungaria pe autostradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii ar putea trece graniţa în Ungaria pe autostradă încă începând din acest an. Aceasta dacă cele două loturi din autostrada Nădlac – Arad vor fi gata încă din 2014. Posibilităţi există, unul dintre loturi, cel dintre Pecica şi Arad este realizată în proporţie de 85%, iar pe cel dintre Nădlac şi Pecica au apărut deja utilajele consorţiului care a câştigat continuarea lucrărilor lăsate în urmă de Romstrade.

Unul dintre tronsoanele de autostradă care au creat cele mai mari probleme în construcţie este cel dintre Nădlac şi Arad. Acesta va face legătura între graniţa cu Ungaria şi centura de ocolire a municipiului de pe Mureş, construită la nivel de autostradă. Din păcate, cele două loturi în care a fost împărţită construcţia acestui traseu parcă nu au „noroc” sub nici o formă. Prima dată a fost cel de la Nădlac la Pecica, câştigat de Romstrade împreună cu o societate purtugheză. „Buba” s-a spart şi s-a decoperit că banii primiţi de compania de construcţii au fost folosiţi pentru alte activităţi din grupul de firme din care face parte, iar şoseaua era departe de a fi realizată. Aici, stadiul lucrărilor nu a trecut de 30%, iar contractul a fost reziliat.


Din fericire, aici a fost stabilit un nou executant, adică asocierea dintre Astalaldi şi Max Boegl, companii considerate destul de serioase atunci când vine vorba de lucrările realizate în România. O serie de imagini prezentate pe forumul peundemerg.ro arată că acolo au apărut deja primele utilaje care s-au apucat de treabă. E drept, mai mult la organizarea de şantier, dar şi la terasamente.


Contractul pe care asocierea lucrează a fost adjudecată pentru 56 milioane de euro, având o lungime de 22,2 kilometri. Constructorul are ca termen de predare al lotului toamna acestui an.


Mai neplăcută este situaţia pe lotul dintre Pecica şi Arad. Aceasta doar din punct de vedere al stabilirii unei firme sau a unui consorţiu care să ducă la bun sfârşit ceea ce a construit societatea austriacă Alpine Bau. Criza a lovit şi compania a intrat în faliment. Autorităţile româneşti contractante au reziliat contractul.


Vestea bună este că aici lucrările sunt aproape de final, mai precis este vorba de 85% din totalul lucrărilor. În concluzie, efortul desfăşurat de noul constructor nu va fi unul deosebit.


Primul lot, cel care leagă Aradul de Pecica, are 16,7 kilometri şi un stadiu de realizare de puţin peste 80%. Deocamdată nu a fost stabilită societatea care se va ocupa de finalizarea lucrărilor. Cum dimensinea lucrărilor nu este atât de mare, este de aşteptat ca şi acest tronson să fie finalizat în 2014.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite