Cum arată bulevardul Cetății din Timișoara după trei ani de modernizări. Tramvaiul 4 circulă din nou pe aici VIDEO FOTO

0
Publicat:

A fost inaugurat unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură aflate în derulare în Timișoara. După aproape trei ani, tramvaiul de pe linia 4 circulă din nou pe bulevardul Cetății din Timișoara.

Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both

Bulevardul Cetății din Timișoara arată ca-n Germania, au exclamat unii timișoreni care au urcat în tramvaiul 4, duminică, 18 februarie. Aproape trei ani au avut de așteptat locuitorii din zonă ca tramvaiul să circule din nou. A fost unul din cele mai importante proiecte de infrastructură derulate în orașul de pe Bega, care a costat 22 de milioane de euro, din fonduri europene.

Din octombrie 2023 s-a putut circula pe patru benzi pe tot bulevardul Cetății, de la intersecția cu Calea Toronalului până la cea cu Bogdăneștilor. Acum a venti rândul să-și facă apariția și modernele tramvaie turcești Bozankaya.

După trei ani de zile mege din nou tramvailul pe bulevardul Cetății, este un pas mare pentru transportul în comun. Vreau să mulțumesc tuturor celor care locuiesc în cartier, știu că a fost un șantier greu, dar a fost necesari. Am schimbat utilitățile, 26.000 metri pătrați de carosabil, 12.000 de metri pătrați trotoare, 20.000 de metri pătrați spații verzi. Este un proiect făcut după cele mai mari standarde europene. Acum miza este să putem întreține acest proiect frumos”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Mulțumiri fostului primar Ciuhandu

Lungul bulevard a căpătat o imagine occidentală. S-au refăcut carosabilul și trotuarele, s-au construit piste de biciclete, s-au înlocuit liniile de tramvai (1,7 kilometri de linie nouă), iar porțiunea dintre șine a fost înierbată, încadrată de spaţii verzi cu arbori. De asemenea, au fost realizate zece stații de tramvai moderne.

Primarul Fritz a ținut să mulțumească pentru acest proiect lui Gheorghe Ciuhandu, primar al Timișoarei până în 2012.

Uneori mi se preproșează că nu recunosc contribuția predecesorului meu la investiții din Timișoara. Vreau să spun un mare mulțumesc domnului primar Ciuhandu, care în decembrie 2009 a votat în Consiliul Local studiul de fezabilitate pentru acest proiect. Mă bucură că după aproape 15 ani putem să și călătorim pe acest bulevard reabilitat. Atât pe carosabil, cât și cu tramvaiul”, a mai spus Dominic Fritz.

Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both

Probleme pe șantier

Cei de la Porr Construct au avut mai multe bâlbe pe finalul lucrărilor, de care au încercat să profite adversarii primarului.

A fost o lucrare mare, costisitoare. E clar că la o lucrare de asemena anvergură apar și probleme. În cazul stâlpilor, a fost o problemă de execuție, nu o problemă de proiect, pe care trebuie să și-o asume constructorul. S-au făcut și probe, din punctual meu de vedere ar fi trebuit să descopere problemele mai repede, dar până sunt greșeli de câțiva centimetri, le poți vedea doar după ce scoți tramvaiul în probe pe linie. Atunci au și descoperit problemele. Până la urmă constructorul garantează că șantierul este conform proiectului și au rezolvat problemele”, a adăugat Fritz.

Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both

Tramvaiul 5 va merge pe Bogdăneștilor din mai

Un alt șantier important este după bifurcația de la Balta Verde. Pe Calea Bogdăneştilor s-a reabilitat drumul și s-a modernizat linia de tramvai pe traseul 5 (linie dublă și spațiu cu iarbă între ele), pe o distanţă de peste 2,25 kilometri. Acest drum duce spre pasajul Solventul, aflat acum în construcție. Până la finalizarea pasajului se lucrează la o buclă de întoarcere a tramvaielor în cartierul Ronaț. Deja se circulă pe partea carosabilă lărgită la patru benzi de circulaţie și se așteaptă și tramvaiele.

“Ideal ar fi fost ca cele două proiecte să se întâlnească, din păcate acest lucru nu s-a întâmplat. Se lucrează acum la acea buclă provizorie pentru linia de tramvai, astfel încât să înceapă să circule și acolo. Trag tare și mă supăr dacă nu o să fie gata până în luna mai”, a mai declarat Fritz.

Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both

Robu și-a trimis susținătorii

În stația de la Balta Verde, patru susținători ai fostului primar Nicolae Robu (care candidează din nou la alegerile locale), și-au făcut apariția cu un panou, acuzând că proiectul de reabilitare a fost început de Robu, iar actuala administrație a întârziat nespus de mult cu lucrările.

Nu este un protest, ci o acțiune a PNL Timiș și a domnului Robu. Este păcat că domnul Robu alege să deranjeze un eveniment cu copii. Aceștia au fost agresați de oamenii lui. Când am început să citesc numele lor de pe diploma s-au adresat agresiv și nepoliticos. Nu este stilul meu politic, dacă e stilul domnului Robu trebuie să răspundă pentru el”, a mai spus Fritz.

Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both

Primul tramvai Bozankaya de pe linia 4 a plecat cu un grup de copii care au participat la un concurs având ca temă istoria tramvaielor din Timișoara.

Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Bulevardul Cetății din Timișoara FOTO Ștefan Both
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite