GALERIE FOTO Slalom printre gropi pe tronsonul DN 15 Târgu-Mureş - Reghin. Nu sunt bani pentru finalizarea la termen a lucrărilor
0Mii de şoferi circulă zilnic pe Drumul Naţional 15, pe tronsonul situat între Târgu-Mureş şi Reghin. Cunoscut până acum câţiva ani ca fiind cel mai bun drum din judeţ, acesta este, astăzi, o palidă amintire a vremurilor respective.
Lucrările de reabilitare a drumului sunt în toi, dar decurg cu ritmul melcului din cauza problemelor referitoare la finanţarea proiectului. E incredibil cum o porţiune de drum de 30 de kilometri poate să fie reparată atât de anevoios. Deputatul mureşean Ctistian Chirteş a explicat faptul că modul în care s-au desfăşurat lucrările de modernizare a acestui de drum de către firma Strabag este unul absolut inacceptabil şi că majoritatea şoferilor care tranzitează aceste porţiuni sunt profund nemulţumiţi de starea carosabilului, care provoacă distrugerea accelerată a vehiculelor. Ministrul Dan Şova a declarat, însă, că totul reabilitarea drumului decurge conform planului şi ”constructorul s-a mobilizat şi a atins un progres fizic de 66%. Era avută în vedere finalizarea lucrărilor până la sfârşitul lunii august 2013 însă, având în vedere că bugetul alocat este 0 lei, acest lucru nu va fi posibil”, a declarat Dan Coman Şova, reprezentând Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
”Nu vreau să fiu obligat să le explic mureşenilor sau reghinenilor şi oamenilor de pe Valea Superioară a Mureşului că nu au altă soluţie decât înfiinţarea unei asociaţii a păgubiţilor şi să dea în judecată Statul şi societatea care modernizează DN 15”, a spus deputatul Cristian Chirteş, adresându-se Ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine. ”În prezent, DN 15 Reghin - Târgu Mureş şi DN 15A Reghin - Sărăţel arată ca o arteră destinată transportoarelor blindate, iar nu unui trafic auto civilizat”, a mai declarat Chirteş.
Şi adevărul e că drumul arată groaznic. Semnele de avertizare a şoferilor care amintesc despre efectuarea lucrărilor se găsesc pe toată lungimea drumului, iar o parte din traseu este semaforizată, pentru permiterea lucrărilor pe tronsoanele înguste. Gropile, denivelările şi coloanele au devenit o obişnuinţă pentru cei ce folosecs des această rută. În aceste condiţii, un drum care în mod normal ar fi trebuit făcut în 35-40 de minute, respectându-se regulile de circulaţie, se face acum într-o oră şi un sfert de oră. Şi asta cu destule încălcări ale legii, în ceea ce priveşte viteza de deplasare.
Acest tronsoann va fi reabilitat după modelul celui cuprins între localităţile Reghin şi Topliţa, asigurându-se astfel lărgirea părţii carosabile şi implicit, circulaţia în condiţii de siguranţă. Din cauza bordurilor înalte amplasate pe marginea drumului respectiv, tronsonul Reghin-Târgu-Mureş era considerat a fi un real pericol pentru participanţii la trafic, dar între timp acestea au fost schimbate.
Problemele referitoare la modul în care e reabilitat DN15 sunt de notorietate. Anul trecut, prefectul de Mureş, Alexandru Petru Frătean, a declarat că va sesiza Ministerul Transporturilor cu privire la mai multe nereguli legate de lucrările de reabilitare a DN 15, pe tronsonul Târgu-Mureş - Reghin.