Un pilot român de la TAROM crede că scandalul avioanelor Boeing ar putea fi legat de războiul economic SUA-UE: „În acest moment UE este în corzi cu Airbus“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pilotul Cezar Osiceanu este de părere că ce se întâmplă acum cu aeronavele Boeing 737 MAX este parte a războiului economic între SUA şi UE. Aeronavele de tip Boeing 737 MAX 800 au restricţii de a se ridica de la sol în mai multe ţări din lume, din cauza celor două tragedii aviatice în care au fost implicate recent.

Specialiştii în domeniu aşteaptă încă un raport clar asupra acester accidente aviatice.

Pilotul român Cezar Osiceanu, unul dintre cei mai experimentaţi piloţi TAROM, crede restricţiile de zbor impuse companiei Boeing ar putea avea legătură cu războiul economic între SUA şi Uniunea Europeană.

„În acest moment UE este în corzi cu Airbus pentru că Brexitul înseamnă că aripile pentru Airbus şi motoarele Rolls Royce făcute în Anglia fie se vor face în continuare cu preţuri mai mari şi necunoscute acum, fie se vor face în România, care oricum produce la Romaero componente ale direcţiei pentru Airbus 380. De asemenea, vânzările Airbus sunt în căderea cea mai drastică, iar firma este în gaură pentru că producţia la Airbus 380 s-a închis, iar Germania are o pierdere minimă estimată din asta de 600 milioane de euro”, crede pilotul român Cezar Osiceanu.

cezar osiceanu

„Producţia Airbus 340 se pregăteşte şi ea de închidere. Chinezii de la Hainan au renunţat la comenzi. Avionul este cu patru motoare şi nimeni nu mai vrea decât cu două. Rolls Royce a anunţat de anul trecut întârzieri mari la livrarea motoarelor şi la sfârşitul exerciţiului aveau cu minim 12 motoare mai puţin realizate, adică 6 avioane. Airbus l-a «pierdut» pe cel mai bun vânzător al lor de avioane acum trei ani, care a ieşit la pensie, şi de atunci se schimbă periodic directorii generali, comerciali. Doar cu gama 320, Airbus nu rezistă pe piaţă. Pe de altă parte, Emirates renunţă la Airbus 380 ordonate şi vrea să le dea şi pe cele din flota pentru Boeing 777, modelul nou”, precizează Ceza Osiceanu.

Cezar Osiceanu are 55 de ani. Pilotează de la vârsta de 16 ani şi are 12.000 de zbor. A zburat în toată carieră cu 12 modele de avioane, dar nu şi cu cel despre care se face vorbire. Ocupă poziţia a două că vechime neîntreruptă în compania Tarom, dintre piloţii angajaţi.


Pilotul pune că avionul 737 Boeing Max (seriile 700, 800, 900) este cel mai bun de pe piaţa mondială în acest moment.
 

„În acest moment problemele nu sunt clar evidenţiate. Există un raport întocmit după prima problemă majoră, prăbuşirea avionului în Indonezia. Acolo a fost un lanţ de greşeli şi lipsuri care în timp au fost remediate. În acest moment, nu avem, din nefericire, nicio dată clară şi certă cu privire la cauzele care au dus la prăbuşirea acestui avion”, spune Cezar Osiceanu.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite