Măsurile pe care orice antreprenor trebuie să le ia pentru a-şi ţine aproape angajaţii valoroşi
0Este în natura umană să vrei să te simţi recunoscut de către şefi şi colegi pentru performanţele obţinute la locul de muncă. Mulţi angajaţi îşi doresc laude şi recunoaştere, iar aceste lucruri fac bine pentru creier.
Dopamina chimică, un neurotransmiţător produs în creier, stimulează părţile creierului care procesează recompense şi creează emoţii pozitive precum satisfacţie şi plăcerea.
Din păcate, perspectivele privind recunoaşterea angajaţilor nu sunt întotdeauna pozitive. Un raport recent al Paychex a constatat că 33,5% dintre lucrători consideră că nu li se arată recunoaşterea pe care o merită, în timp ce aproape jumătate dintre lucrătorii chestionaţi au declarat că apreciază mult recunoştinţa din partea şefului lor.
De ce contează recunoaşterea la locul de muncă
Lipsa de recunoaştere este cel de-al treilea motiv pentru care angajaţii aleg să părăsească un loc de muncă, potrivit unui sondaj realizat pe 1.154 de persoane realizate de Achievers.
„Ştim ce impact povizitv au încurajarea şi lauda pentru o muncă bine făcută, pentru toţi angajaţii. De aceea, liderii de afaceri şi chiar managerii trebuie să arate recunoştinţă faţă de echipe lor. Pentru factorii de decizie care nu văd legătura dintre recunoaştere şi rezultatele concrete ale afacerii, există mai multe motive pentru a lua în considerare de ce contează recunoaşterea”, spune Jeff Cates, CEO şi preşedintele Achievers.
Trei strategii de furnizare a recunoaşterii de înaltă calitate
Dovada este clară şi convingătoare. Companiile cu cel mai înalt nivel de implicare folosesc recunoaşterea şi lauda ca motivator puternic pentru a-i determina pe angajaţii lor să rămână în ograda lor.
Pentru a consolida propriile practici de recunoaştere a rezultatelor pozitive în afaceri, luaţi în considerare următoarele strategii.
1. Recunoaşterea ar trebui să vină în timp util şi la timp. Conţinutul şi frecvenţa recunoaşterii pe care o doreşte fiecare angajat pot varia. Recunoaşterea ar trebui să fie acordată cât mai repede şi în mod regulat. Un studiu HBR realizat recent a descoperit că, în medie trec 50 de zile până când angajaţii primesc o recunoaştere din partea şefilor.
2. Recunoaşterea ar trebui consolidată pe tot parcursul anului. Angajaţii nu trebuie recompensaţi doar la sfârşitul unui semetru sau la sfârşitul unui an. Pentru a crea o cultură a recunoaşterii în care performanţele şi comportamentele puternice sunt recunoscute în fiecare zi, angajatorii trebuie să consolideze importanţa recunoaşterii pe tot parcursul anului.
3. Recunoaşterea trebuie să fie personală. Pentru a avea impact asupra angajaţilor, recunoaşterea eficientă trebuie să fie personală. Angajaţii au mai multe şanse să reacţioneze puternic la notele personale de mulţumire.