Dâmboviţa. 500 de profesori şi 2.000 de elevi vor fi integraţi în programul „Fiecare copil merită o poveste”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
500 de profesori şi 2.000 de elevi vor fi integraţi în programul „Fiecare copil merită o poveste”
500 de profesori şi 2.000 de elevi vor fi integraţi în programul „Fiecare copil merită o poveste”

Aociaţia OvidiuRo anunţă lansarea programului „Fiecare copil merită o poveste”, derulat în parteneriat cu ISJ Dâmboviţa, pentru creşterea calităţii educaţiei preşcolare în mediile defavorizate.

Programul a debutat luni, 24 septembrie, la Târgovişte, cu un atelier de literaţie la care participă profesori de învăţământ preşcolar – metodişti şi responsabili de cercuri pedagogice – din Dâmboviţa care, pe bază de voluntariat, vor deveni ei înşişi formatori în tehnici de predare centrate pe dezvoltarea literaţiei – atât pentru colegii din judeţ cât şi pentru cei din judeţele vecine.

„Peste 500 de profesori de învăţământ preşcolar din Dâmboviţa vor fi formaţi, până la finalul anului, iar 2000 de copii vor primi Prima Carte pentru acasă – pentru că ne propunem să punem aici bazele unei infrastructuri  pentru educaţie preşcolară de calitate capabile să se dezvolte din ce în ce mai mult, în timp, în special în mediul rural. Practic, 30 de profesori – participanţi astăzi la training – vor duce resurse şi vor disemina metode de dezvoltare a limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii către profesorii din tot judeţul. ISJ Dâmboviţa este un partener pe termen lung, cu care am implementat multe dintre proiectele OvidiuRo – iar rezultatele încep să se vadă”, a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator Asociaţia OvidiuRo.

Dâmboviţa este unul din cele 13 centre regionale[1] în care OvidiuRo va aduce, în total, până la finalul anului, un mix de intervenţii constând în (1) 300 de centre de bibliotecă adaptate vârstei preşcolare, (2) formarea unui număr de 8000 de profesori în dezvoltarea alfabetizării timpurii folosind cărţi ilustrate şi (3) oferirea primei cărţi pentru acasă unui număr de 50.000 de copii din mediul rural.

„Parteneriatul cu OvidiuRo este unul pe termen lung, cu o istorie bogată şi cu multe rezultate frumoase – iar faptul că acum suntem parteneri într-un program amplu, cu viziune pe termen lung, este o reconfirmare a faptului că perseverenţa dă roade. Vom susţine iniţiativele OvidiuRo şi vom face tot posibilul ca impactul lor să fie cât mai puternic şi de lungă durată. Avem nevoie ca toţi copiii din judeţul nostru să fie pregătiţi pentru şcoală, pentru ca şansele de reuşită să fie cât mai mari, reducând astfel abandonul şcolar timpuriu şi crescând, în egală măsură, calitatea educaţiei”, a spus prof. Sorin Ion, Inspector Şcolar General, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa.

În Dâmboviţa, 50 de profesori au susţinut, pe bază de voluntariat, 20 de Ateliere şi au adus la grădiniţă, timp de două săptămâni, aproximativ 260 de preşcolari din zone defavorizate din judeţ. La nivel naţional, în 2018, modulul educaţional organizat de OvidiuRo an de an a fost susţinut în 250 de comunităţi sărace (din 32 de judeţe) de 600 de profesori-voluntari, cu peste 3500 de copii care au explorat universul fascinant al învăţării prin joc, experimente şi prin intermediul cărţilor ilustrate.

Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm să o contactaţi pe Larisa Dumitru: larisa.dumitru@ovid.ro, 0728.77.88.21.

Despre Asociaţia OvidiuRo

Misiunea Asociaţiei OvidiuRo este ca fiecare copil sărac să beneficieze de educaţie timpurie de CALITATE şi să devină, astfel, un membru activ al societăţii româneşti. Eficacitatea programului-pilot Fiecare Copil în Grădiniţă a determinat Parlamentul României să transforme mecanismul central al acestuia în program naţional, în vigoare începând cu februarie 2016.

Ca Agenţie pentru Educaţie Timpurie, OvidiuRo mobilizează resurse publice şi private pentru a asigura educaţie preşcolară de calitate pentru cei mai săraci copii din România. Focusul OvidiuRo este să ofere materiale educaţionale de cea mai bună calitate, să formeze profesorii pentru a valorifica aceste resurse şi să ajute comunităţile defavorizate să formeze noi grupe de grădiniţă pentru ca niciun copil de vârstă preşcolară să nu fie respins din cauza „lipsei de spaţiu”.

În 2017, prin dezvoltarea de Centre pentru Educaţie de Calitate şi Literaţie  în zone defavorizate, OvidiuRo a sprijinit grădiniţele din mediul rural să le ofere copiilor acces la un vocabular divers şi la lumea fascinantă a cărţilor de ficţiune şi non-ficţiune. Anul trecut, OvidiuRo a instruit 700 de profesori din învăţământul preşcolar, focusul sesiunilor de formare fiind metodele de învăţare centrate pe copil şi cele pentru dezvoltarea literaţiei.

OvidiuRo îşi propune ca în 2018 să formeze 1000 de profesori din medii defavorizate, să dezvolte Centre pentru literaţie în grădiniţele rurale şi să distribuie zeci de mii de cărţi pentru acasă copiilor din cele mai sărace comunităţi rurale din ţară.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite