Poziţia Grupului Renault privind taxa de poluare: „Perenitatea investiţiilor în România trebuie garantată“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Grupul Renault este unul dintre cei mai importanţi investitori. FOTO Grupul Renault
Grupul Renault este unul dintre cei mai importanţi investitori. FOTO Grupul Renault

Grupul Renault consideră că industria auto are nevoie în România de un cadru legislativ durabil care să garanteze perenitatea investiţiilor majore realizate în ultimii ani. Ministerul Mediului a organizat vineri o dezbatere publică pentru proiectul de ordonanţă pentru modificarea legii privind taxa de poluare. Directorul general Dacia Renault, Jerome Olive, a susţinut chiar o dublare a taxei pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4.

Oficialii Grupului Renault au dat publicităţii, luni dimineaţă, o poziţie oficială privind taxa de poluare. În comunicatul companiei se arată că existenţa unei taxe de poluare este extrem de importantă atât în ceea ce priveşte protecţia mediului, sănătatea publică şi siguranţa rutieră cât şi în ceea ce priveşte investiţiile, stabilitatea locurilor de muncă în industria auto şi dezvoltarea producţiei şi comercializării de vehicule nepoluante.

„Considerăm că principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu sunt în direcţia cea bună şi permit descurajarea importului masiv de vehicule de ocazie ale căror caracteristici tehnice pot avea, în timp, un impact incalculabil asupra mediului, a traficului rutier şi a industriei auto din România“, susţin reprezentanţii Grupului Renault.

Aceştia consideră că proiectul poate fi îmbunătăţit şi propun câteva modificări. „Introducerea unui prag minim pentru taxa actuală aplicată vehiculelor Euro 2, Euro 1 şi non-Euro pentru a frâna importurile de maşini de ocazie foarte uzate, poluante şi care pun în pericol siguranţa rutieră. În cazul vehiculelor Diesel Euro 3 şi Euro 4, sugerăm să se evite scăderea prea mare a valorii timbrului faţă de taxa actuală întrucât acest lucru ar conduce la creşterea puternică a importurilor de maşini de ocazie diesel poluante în materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi şi de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanţi ca CO2“, propun oficialii grupului francez.

Cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, în special în cazul motoarelor diesel.

Grupul propune ca introducerea noului timbru de mediu să fie însoţită de măsuri specifice pentru vehiculele înmatriculate în România înainte de 2007, măsuri care să favorizeze înnoirea acestora.

Dezbatere la Ministerul Mediului

Dezbaterea publică privind proiectul timbrului de mediu a adus păreri pro şi contra majorării taxei pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4. Argumentele vizează descurajarea importurilor masive de maşini second-hand şi riscul de a nu mai putea vinde autoturisme autohtone din 2005-2007. Directorul general Dacia Renault, Jerome Olive, vrea chiar o dublare a taxei la aceste două categorii.

Directorul general al Dacia Renault, Jerome Olive, a cerut, în cadrul dezbaterii, dublarea valorii timbrelor de mediu prevăzute în ordonanţă pentru autovehiculele Euro 3 şi Euro 4.

"Cererea noastră este de a multiplica cu doi valoarea care este propusă acum în lege pentru maşinile cu Euro 3 şi Euro 4. Proiectul nu respectă aceste principii Euro 3 şi Euro 4. Aceste vehicule sunt foarte poluante nu numai din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, ci şi pentru celelalte noxe" a declarat, vineri, Jerome Olive la dezbaterea publică organizată de Ministerul Mediului.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite