Draexlmaier investeşte 150 milioane de euro în extinderea a două fabrici din România, dar închide cea mai veche fabrică. 800 de oameni vor fi daţi afară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Draexlmaier are 15.000 de angajaţi în ţara noastră
Draexlmaier are 15.000 de angajaţi în ţara noastră

Draexlmaier, una dintre cele mai mari companii din industria de componente auto, îşi extinde afacerile în ţara noastră, urmând a investi 150 de milioane de euro în extinderea a doua fabrici. În acelaşi timp, Draexlmaier închide cea mai veche fabrică din România şi va disponibiliza 800 de oameni de la 1 iulie

După cum a precizat Tobias Nickel, manager Marketing şi Comunicare în cadrul Draexlmaier, compania va investi peste 150 de milioane de euro până în 2018 într-un amplu proces de extindere. Lucrările de construcţie din Hunedoara şi Braşov au fost deja demarate.

Cea mai veche fabrică din România, cea de la Piteşti, deschisă în 1993, va fi închisă din cauza scăderii comenzilor, fapt ce va duce la disponibilizarea a 800 de oameni. În Piteşti va fi continuată activitatea în Centrul de Dezvoltare Inginerie şi IT, producţia în cadrul unei noi companii. Draexlmaier va mai avea la Piteşti 4.700 de angajaţi. În ţara noastră, compania are 15.000 de angajaţi la Piteşti, Satu Mare, Timişoara, Hunedoara şi Braşov, cei mai mulţi la nivel global din cadrul Draexlmaier.

În Hunedoara, suprafaţa fabricii actuale se va dubla practic, lucrările urmând să fie gata în 2017, iar în Braşov urmează ca, în perioada următoare, să înceapă activitatea de producţie în a treia hală. În Timişoara, volumul de lucru este tot mai mare, la fel ca în Satu Mare, unde campania de recrutare demarată anul trecut este în plină desfăşurare pentru a asigura forţa de muncă necesară volumelor de lucru în creştere. Până acum, compania a investit peste 500 de milioane de euro în România.

Între 10 şi 12 salarii compensatorii pentru disponibilizaţi

Angajaţii companiei Lisa DLR de la Piteşti se află deja în şomaj tehnic de la finalul lunii februarie 2017, din cauza reducerii comenzilor în cazul proiectelor gestionate de companie. ”Situaţia este rezultatul unui cumul de factori: pe de-o parte, este vorba despre reducerea firească a comenzilor în cazul produselor al cărui ciclu de viaţă se apropie de final, iar pe de altă parte unul dintre principalii clienţi a decis să-şi mute producţia în Mexic”, a declarat Bernd Schmitt, director general Lisa DRÄXLMAIER Autopart. Ambii factori contribuie la reducerea numărului de comenzi pentru Lisa şi, deşi au fost făcute demersuri pentru a se încerca asigurarea de noi proiecte, acest lucru nu a fost posibil.

”Am luat act de decizia acţionarului majoritar. Asta ne-a obligat să negociem şi să găsim nişte soluţii, care înseamnă, pe termen scurt, un pachet de servicii suport şi de asistenţă pentru lucrătorii care îşi vor pierde locurile de muncă, dar şi despăgubiri financiare în conformitate cu prevederile Contractului Colectiv. Ne vom asista oamenii, îi vom sprijini pentru a-şi putea găsi noi locuri de muncă”, a declarat Dumitru Costin, preşedintele Blocului Naţional Sindical.

Angajaţii disponibilizaţi vor primi între 10 şi 12 salarii compensatorii, în funcţie de vechimea în cadrul companiei şi vor fi susţinuţi să se reintegreze cât mai repede pe piaţa muncii.

“Pentru noi este foarte importantă dezvoltarea în România, cu atât mai mult cu cât aici se află peste 20% din numărul total de angajaţi ai Grupului. Piaţa este foarte dinamică iar în relaţia cu clienţii noştri avem nevoie de adaptare rapidă. Prin urmare, ne concentrăm planurile, astfel încât să le oferim un pachet de servicii optim: eficient, accesibil şi produse la cele mai înalte standarde. În plus, în Piteşti dezvoltăm activităţi de cercetare care asigură un mediu competitiv pentru specialiştii în IT şi ingineri”, a declarat Tobias Nickel, directorul de Comunicare al Grupului Draexlmaier.

Grupul Draexlmaier are la ora actuală 60.000 de angajaţi în peste 20 de ţări, iar printre clienţii săi se numără Audi, BMW, Maserati, Mercedes-Benz, MINI, Porsche şi VW.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite