Gavril Bitea acuză Electrocentrale Oradea că păcăleşte oamenii la plata facturii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Gavril Bitea, preşedintele Asociaţiei de Proprietari Galex, susţine că Electrocentrale facturează mai mult decât s-a consumat. Pentru a se convinge, oamenii au închis caloriferele o lună, dar au fost puşi la plată pentru căldură pe care nu au consumat-o.

Preşedintele Asociaţiei de Proprietari Galex, Gavril Bitea a depus sesizări la CET pe motiv că facturile sunt umflate. Orădeanul a sesizat prima dată nereguli în luna martie. „Citirea contorului de la scara blocului se face doar în prezenţa mea. După fiecare citire, se încheie proces verbal în prezenţa mea şi a angajatului Electrocentrale care verifică”, a explicat Gavril Bitea.

Astfel, procesul verbal arăta că în luna martie locatarii au consumat 3,29 gigacalorii. „Când a venit factura pe martie, se taxase un consum de 8 gigacalorii, iar CET a justificat diferenţa motivând că avem contorul stricat”, a povestit Bitea. „De vină nu era contorul, ci faptul că noi avem în bloc repartitoare la calorifere şi avem posibilitatea de a regla căldura. Este nefiresc ca tot noi să avem facturi mai mari decât cei care nu au repartitoare”, a mai spus preşedintele. La finele lunii martie, CET a montat un contor nou la subsolul blocului.

Plătesc ce nu au consumat


Pentru a demonstra că are dreptate, Gavril Bitea a recurs la următoarea metodă. „Am căzut de comun acord cu vecinii şi în luna aprilie am închis căldura în tot blocul, de la subsol”, a dezvăluit Bitea. La finele lunii aprilie, angajaţii Electrocentrale au venit să noteze consumul şi să întocmească procesul verbal. „Prima dată a venit un angajat al lor, la data de 27 aprilie. Pe procesul verbal acesta a scris consum zero gigacalorii. La 29 aprilie a venit un alt angajat al CET să verifice contorul. S-a încheiat un nou proces verbal în care a fost trecut consum zero şi în care s-a precizat că avem sigiliul contorului intact. Când am primit factura însă, pe ea scria că am fi consumat în luna aprilie 3,775 gigacalorii”, a declarat Gavril Bitea.
Preşedintele a refuzat să plătească această factură şi a depus o sesizare la CET în care cere să i se rezolve problema. „Dacă cei de la CET nu remediază problema, sunt dispus să merg în instanţă şi voi cere şi daune pentru această nedreptate”, a încheiat Gavril Bitea.

Anchetă de 30 de zile

Reprezentanţii Electrocentrale nu au încă o poziţie oficială cu privire la problema asociaţiei. „S-a depus sesizarea şi facem verificări. Termenul legal în care putem verifica şi în care trebuie să dăm un răspuns asociaţiei de proprietari este de 30 de zile, dar cred că vom rezolva problema mai repede”, a declarat Eustafie Ilisei, purtătorul de cuvânt al Electrocentrale Oradea.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite