Carnea, cafeaua și ciocolata au ajuns pentru orădeni alimente de lux, dispensabile
0După creşterea TVA, orădenii nu mai cumpără cafea, carne, dulciuri şi cosmetice scumpe. Retailerii din Oradea spun că orădenii s-au orientat spre brandurile de alimente mai ieftine sau chiar au renunţat la anumite produse.
Supermaketurile din Oradea se confruntă cu un moment critic, tendinţa de consum în rândul orădenilor fiind una de scădere. Stelian Vlad, director de magazin la Carrefour Lotus, a declarat că orădenii s-au reorientat spre produsele alimentare mai ieftine.
„Există o tendinţă de scădere la alimentele scumpe”, a spus Stelian Vlad. Sabin Fane, directorul de marketing al supermarketului Billa din Oradea, a confirmat şi el tendinţa cumpărătorilor de a da banii doar pe produsele strict necesare. Amalia Ţurcanu,director magazin la Selgros Cash&Carry Oradea, a spus că orădenii continuă să cumpere alimente, chiar şi pe cele care nu sunt strict necesare, dar au renunţat la confecţii, în acest sector înregistrându-se o scădere a vânzărilor.
Cumpără doar la ofertă
„Am studiat oferta primită în poştă şi am venit ştiind exact ce îmi permit să cumpăr. Mă limitez la alimentele strict necesare, orez, zahăr şi mezeluri”, a spus pensionara Piroska Sabău. Aceasta a recunoscut că, în ultimele luni, din coşul său zilnic au dispărut cafeaua, dulciurile şi carnea. Situaţia nu este una specifică pensionarilor.
Şi tinerii orădeni sunt mai nou la fel de cumpătaţi. Adriana Barna, o vânzătoare în vârstă de 27 de ani, a recunoscut, în timp ce-şi băga în pungă puţinele cumpărături, că a redus din cheltuielile lunare renunţând la ciocolată, parfumuri şi cosmetice de firmă. Asemenea ei, Gergeta Ferar, o altă tânără, în vârstă de 19 ani, a spus că primele produse tăiate de pe lista obişnuită de cumpărături au fost dulciurile fine.
Consumul alimentar este în scădere la Oradea, deşi nu este o scădere accelerată.
Dacian Palladi, consultant financiar