Defileul Jiului va rămâne închis şase zile pe săptămână. CNADNR explică de ce este nevoie de restricţiile rutiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a informat Prefectura Hunedoara că restricţiile rutiere pe DN 66, pe tronsonul aflat în lucru între Petroşani şi Bumbeşti Jiu (Defileul Jiului) vor fi instituite de luni până sâmbătă, între 6:00 şi 12:00 şi între 14:30 şi 20:30, până la mijlocul lunii iunie a acestui an.

Prefectul judeţului Hunedoara a solicitat ca restricţiile rutiere instituite pe Defileul Jiului, până în vara acestui an, să fie reduse de la şase zile pe săptămână la trei zile pe săptămână.

„Prefectul judeţului Hunedoara, în urma solicitărilor venite din partea comunităţii locale din Valea Jiului, a făcut demersuri prin care a solicitat ca restricţiile de circulaţie pe DN 66, între localităţile Bumbeşti Jiu şi Petroşani, să fie aplicate numai trei zile pe săptămână, respectiv marţi, miercuri şi joi, aşa cum se prevede în avizul de principiu emis de Srviciul Rutier din cadrul IPJ Hunedoara. În urma corespondenţei cu beneficiarul lucrării de reabilitare a căii rutiere, instituţia noastră a primit informaţiile care au consituit argumentele pentru decizia administratorului drumului, de închidere a circulaţiei timp de şase zile pe săptămână”, a informat şeful Cancelariei Prefectului Dan Terteci.

CNADNR a informat că restricţiile rutiere pe DN 66, pe tronsonul aflat în lucru între Petroşani şi Bumbeşti Jiu (Defileul Jiului) vor fi instituite de luni până sâmbătă, între 6:00 şi 12:00 şi între 14:30 şi 20:30, până la mijlocul lunii iunie a acestui an.

Siguranţa traficului rutier pusă în pericol
Potrivit CNADNR, lucrările de reabilitare a DN66, pe tronsonul Bumbeşti Jiu – Petroşani, nu se pot executa sub trafic, existând pericol mare de accidentare pentru cei care circulă în zonă. De asemenea, modificarea programului de închidere al traficului va duce la nerespectarea teremenului de finalizare al lucrărilor. „Platforma drumului este foarte îngustă, pe unele porţiuni, astfel că lucrările nu pot fi executate sub trafic, fiind necesar un spaţiu minim pentru utilaje şi lucrători. Nu pot fi realizate variante de ocolire provizorii deoarece drumul este încadrat între taluze verticale de rocă şi râul Jiu. Transportul materialelor utilizate în lucrare şi cel al materialelor excavate este foarte intens. O atenţie deosebită trebuie acordată transportului de betoane, care realizat în condiţii de trafic deschis ar implica întârzieri mari, ce pot genera riscuri considerabile legate de calitatea lucrărilor de betonare continuă”, a informat CNADNR.

Acord de Mediu Pentru Proiectul Reabilitare DN 66 Bumbesti Jiu-Petrosani



Potrivit drumarilor, pe defileu vor fi 20 de tronsoane de lucru semaforizate de câte 600 de metri, ceea ce va îngreuna foarte mult lucrările de betonări masive, iar în condiţii de trafic, autobetonierele ar avea întârzieri prea mari. Săpăturile în stâncă şi îndepărtarea rocilor vor implica poziţionarea utilajelor şi a macaralelor pe platforma drumului un timp îndelungat.
 
În zilele în care circulaţia este închisă, traficul rutier se va desfăşura pe următoarele variante de ocolire: DN 67, km 83+100 (Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea) – DN 7, km 170+752 (Râmnicu Vâlcea – Sibiu – Sebeş - Simeria) – DN 66, km 210+555 (Simeria - Haţeg - Petroşani);  DN 67, km 83+100 (Târgu Jiu – Drobeta Turnu Severin) – DN 6, km 337+825 (Drobeta Turnu Severin – Orşova - Caransebeş) – DN 68, km 5+300 (Caransebeş - Haţeg) – DN 66, km 70+336 (Haţeg - Petroşani);  DN 66, km 83+100 (Târgu Jiu - Filiaşi) – DN 6, 264+995 km (Filiaşi – Strehaia – Drobeta Turnu Severin – Orşova - Caransebeş) – DN 68, km 0+000 (Caransebeş - Haţeg) – DN 66, km 70+336 (Haţeg - Petroşani).

Modernizarea DN66 a demarat în urmă cu un an şi se va încheia la sfârşitul anului 2014.


Vă recomandăm şi:

Defileul Jiului va fi închis traficului rutier timp de şase zile pe săptămână         Traficul rutier pe un tronson de 32,5 kilometri din Drumul Naţional 66 Petroşani – Târgu Jiu, va fi închis parţial începând de luni, 17 martie, după ce firma care execută lucrările de modernizarea a şoselei, în zona Defileului Jiului, îşi va relua activitatea.

O stâncă s-a prăbuşit peste un autotren care traversa Defileul Jiului       Şoferul unui TIR a fost rănit uşor, după ce peste vehicolul pe care îl conducea pe şoseaua Defileului Jiului a căzut o rocă imensă, desprinsă dintr-o stâncă.

O şosea construită cu fonduri UE a ajuns un adevărat pericol pentru şoferi, la patru luni de la inaugurare      Alunecările de teren şi căderile de bolovani de pe versanţi au transformat cel mai nou drum judeţean din Hunedoara, construit cu fonduri de la Uniunea Europeană, într-un adevărat pericol pentru şoferi.

Povestea şoselelor din Hunedoara construite pe saci de porumb în anii 1930        La sfârşitul anilor 1930, într-o perioadă în care la conducerea ţării se afla Carol al II-lea, cu ajutorul localnicilor din satele hunedorene au fost construite mai multe drumuri în judeţ. În lipsa banilor, sătenii angajaţi în proiectele de infrastructură erau nevoiţi să accepte plata în natură.

VIDEO Cum a ajuns şoseaua Hunedoara – Caraş Severin să se oprească în pădure        Un drum construit pe fonduri de la Uniunea Europeană se opreşte într-o pădure, la ieşirea din judeţul Hunedoara spre Caraş-Severin. Deşi a fost considerat o investiţie strategică menită să îi scoată din izolare pe localnicii care trăiesc în satele de munte din cele două judeţe, în Caraş-Severin nimeni nu a fost interesat de el.

FOTO VIDEO Drum bun spre nicăieri: cea mai ciudată şosea a Hunedoarei se sfârşeşte în pădurile judeţului vecin         Drumul judeţean construit pe fonduri europene pentru a lega Hunedoara de Caraş-Severin şi pentru a scoate astfel din izolare satele din Munţii Poiana Ruscăi îi duce pe călători în mijlocul unei păduri, la limita dintre judeţele Hunedoara şi Caraş-Severin. Şoseaua a fost construită doar până la ieşirea din judeţul Hunedoara, în timp ce autorităţile din judeţul vecin nu au continuat proiectul.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite