Transportul public din Galaţi este aproape în faliment, dar Primăria îi face videoclipuri de promovare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gălăţeni împingând un troleibuz stricat în plin centrul oraşului FOTO Facebook/Ionuţ Radu
Gălăţeni împingând un troleibuz stricat în plin centrul oraşului FOTO Facebook/Ionuţ Radu

Municipalitatea a lansat o cerere de oferte pentru un contract prin care anunţă că are nevoie de realizarea a două videoclipuri a câte 45 de secunde „care să promoveze utilizarea mijloacelor de transport în comun”.

Deşi situaţia financiară a societăţii de transport public urban Transurb SA Galaţi este un extrem de proastă, iar serviciile oferite sunt tot mai slabe, administraţia oraşului a ajuns la concluzia că este un moment oportun să cheltuie bani pentru a promova folosirea mijloacelor de transport în comun.

„Oferta tehnică propriu-zisă constă în conceperea şi livrarea a două videoclipuri care să promoveze utilizarea mijloacelor de transport în comun respectând următoarele condiţii minimale: rezoluţie de 1920 x 1080, sunet stereo mp3/ 48 kHz, durata minimă a fiecărui spot să fie de 45 de sec, subtitrare”, se arată în caietul de sarcini aprobat de primarul Ionuţ Pucheanu.

Cererea de oferte a fost lansată de municipalitate la sfârşitul lunii februarie şi a stârnit deja numeroase controverse. Deşi suma alocată este una destul de mică (mai exact 10.000 de lei), foarte mulţi gălăţeni sunt de părere că gestul administraţiei oraşului este inutil, atâta vreme cât Transurb SA are un parc auto vechi şi ineficient, are datorii restante de peste 15 milioane de lei la Fisc şi la diverşi furnizori, iar programul de curselor a fost restrâns drastic (cu circa 40%) în ultimele 10 luni.

Mai mult decât atât, la societatea publică este în curs de derulare şi un program de restrângere de personal, în februarie fiind disponibilizaţi deja 24 din cei 800 de angajaţi.

Trebuie spus şi că, în momentul de faţă, Transurb dispune de 109 autobuze, 24 de troleibuze şi 44 de vagoane de tramvai active. Peste 90% dintre mijloacele de transport au fost cumpărate la mâna a doua (cele mai „noi” sunt deja mai vechi de 20 de ani), iar jumătate dintre acestea sunt într-o stare foarte proastă. Unele au deja peste un milion de kilometri la bord şi de-abia îndeplinesc normele Euro 2 la poluare, deşi conform legii ar trebuie să fie cel puţin la standard Euro4.

În ultimul an au fost numeroase incidente legate de starea proastă a parcului auto al Transurb. Pe internet au apărut mai multe poze cu pasagerii care împingeau troleibuzele defecte, cu autobuze care scoteau nori deşi de fum sau cu maşini cărora le cădeau tabla de pe ele.

Primăria Galaţi promite de mai mult timp o reorganizare a Transurb, însă măsurile concrete întârzie. De asemenea, primarul Ionuţ Pucheanu a anunţat că,  în 2019, va cumpăra câteva zeci de autobuze şi de tramvaie noi pentru transportul urban, însă deocamdată totul este la faza bunelor intenţii şi a contractelor cu termene foarte îndepărtate de livrare.

Municipalitatea a precizat achiziţia este impusă de un proiect cu finanţare europeană prin care au fost cumpărate o serie de troleibuze noi pentru Transurb. Cele două videoclipuri vor rula pe ecranele cu leduri din troleibuzele noi.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite