Românul care a uimit America prin modul original în care-şi alege angajaţii. A fost nominalizat la Timmy Awards

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Codrin Arsene, românul nominalizat la Timmy Awards, în SUA FOTO Colecţia personală
Codrin Arsene, românul nominalizat la Timmy Awards, în SUA FOTO Colecţia personală

Compania Digital Authority Partners a fost nominalizată la categoria „Cel mai divers şi inovativ loc de muncă”, are sediul în Chicago, Illinois (SUA) şi se ocupă de consultanţă şi IT. Proprietarul firmei este Codrin Arsene (31 de ani), un român din Galaţi care se află în America de 12 ani. Trofeul amintit a mai fost câştigat în trecut de companii renumite precum Facebook, LinkedIn sau TripAdvisor.

Fără îndoială, românii se numără printre cei mai inventivi pământeni, dovadă fiind faptul că nu numai că sunt autorii unor invenţii de geniu, ci şi reuşesc să uimească lumea prin capacitatea de a se adapta la cele mai mari provocări.

Un exemplu recent este cel al gălăţeanului Codrin Arsene, un tânăr de doar 31 de ani care a plecat să „cucerească” America la numai 19 ani, a învăţat pe rupte şi, doar prin eforturile personale, a reuşit deja să construiască o companie de mare succes, cu contracte în peste 200 de ţări ale lumii.

După cum ne-a mărturisit, românul nu a avut parte de vreo moştenire fabuloasă şi nici n-a câştigat la loterie. Pur şi simplu a plecat de la zero (la propriu, nu doar la figurat) şi, alături de alţi câţiva tineri cu idei şi entuziasm, a construit cu răbdare şi perseverenţă compania Digital Authority Partners, din Chicago, Illinois (SUA), o firmă de care, cu siguranţă, se va auzi tot mai mult în viitor.

Deocamdată, dincolo de portofoliul impresionant de clienţi, a izbutit o performanţă remarcabilă: a fost nominalizată la ediţia 2018 a Timmy Awards (rezultatele finale vor fi comunicate la sfârşitul lunii octombrie), ca fiind compania din Chicago cu „Cel mai divers şi inovativ loc de muncă”. Deloc lipsit de importanţă este că în trecut au câştigatul amintitul premiu companii renumite precum Facebook, LinkedIn, Venmo sau TripAdvisor.

„Divers şi inovator”. Adică ce?

Când auzi de „cel mai divers şi inovativ loc de muncă”, în minte şi se conturează tot felul de scenarii, însă niciunul neapărat lămuritor. „Adică ce?”, l-am întrebat pe tânărul întreprinzător, iar el n-a ezitat să explice.

„Modul de angajare la Digital Authority Partners (N.R: firmă înfiinţată în 2015 de Codrin, împreună cu doi colegi de muncă) este complet unic. O să pară ciudat, dar noi nu ne uităm niciodată la CV, la slujbele anterioare sau la scrisoarea de intenţie. Când oferim o slujbă la noi, toţi aplicanţii primesc un link către un formular Google care include o listă de sarcini. Acestea au fost deja completate de un angajat al nostru, pentru un client, deci avem un punct de plecare. Vrem să vedem cum face faţă o persoană jobului de zi cu zi al unui alt angajat din echipă, pe baza unei sarcini care a fost deja probată în trecut”, explică românul maniera de recrutare aleasă.

Codrin a oferit şi exemplul angajării, în decembrie 2017, a unui analist de marketing, post pentru care au aplicat peste 400 de oameni. „Am primit doar 80 de răspunsuri la test, probabil unii au crezut că nu este important ce le cerem. Apoi, fiecare răspuns a fost judecat în mod independent de patru oameni din companie, care au evaluat răspunsurile la fiecare sarcină pe o scară de la 1 la 5. În final, am intervievat doar patru persoane, care au obţinut cele mai mari scoruri”, a explicat Codrin.

Absolut fabulos este că persoana angajată finalmente pentru că a rezolvat cel mai bine sarcinile specifice de serviciu este o domnişoară care de fapt nu avea nicio experinţă în marketing. „În ultimii zece ani lucrase ca vânzătoare la un raion de cosmetice. Pe un model de recrutare obişnuit, nici nu ar fi fost invitată la un interviu, însă pentru noi s-a dovedit omul perfect, căci a avut rezultate mai bune decât toţi ceilalţi candidaţi, unii cu mare exeperinţă în marketing”, povesteşte Codrin.

El este de părere că actualul sistem de recrutare, bazat pe CV şi experienţă, este nepotrivit, irelevant, pentru companiile care doresc să fie inovative. „Cei mai mulţi dintre angajaţii noştri veniţi din alte zone de business au performanţe profesionale mult mai bune decât alţii care vin din acelaşi domeniu. Este o dovadă a faptului că oamenii care primesc o şansă pe care în mod normal n-ar fi primit-o pun mult mai mult suflet, perseverenţă şi efort”, spune românul.

50 de oameni din 20 de ţări

Oricât ar părea de ciudat, la Digital Authority Partners lucrează 50 de oameni din 20 de ţări. E ca un turn Babel, însă lucrurile funcţionează impecabil, căci fiecare ştie ce are de făcut, nu există posturi „balast” sau poziţii nerentabile. Dovada că treaba merge o reprezintă încasările din acest an: peste 5 milioane de euro, iar anul încă nu s-a terminat.

„Avem o echipă puternică, cu 50 de angajaţi care trăiesc în toate colţurile lumii şi care fac o treabă excelentă. Câteva exemple? Anglia, Belgia, SUA, Singapore, România, Argentina, India. Cei mai mulţi sunt aici, la Chicago, însă relaţia de muncă la distanţă nu este o problemă”, explică preşedintele Digital Authority Partners.

Evident, se naşte întrebarea ce fac toţi aceşti oameni pentru a-şi lua lefurile. „Ajutăm diverse companii americane şi administraţii locale să creeze experienţe digitale. Produsele digitale la care noi lucrăm creează o experienţă unică, dat fiind că ne bazăm mult pe creativitate. Avem clienţi din diferite domenii: medical, financiar, guvernamental, media, hardware sau aplicaţii mobile. Suntem responsabili de strategia şi implementarea acestor proiecte de la un capăt la altul, adică de la ce tip de produs se creează, până la design, dezvoltarea site-ului/aplicaţiei mobile, strategia de lansare pe piaţă şi strategiile de PR/marketing”, dezvăluie Cosmin mecanismul afacerii.

Interesant este şi faptul că firma are îşi protejează angajaţii şi din punct de vedere social. Acoperă integral asigurărilor medicale pentru salariaţi şi partenerii interni, 4% din salariul angajaţilor este depus într-un cont de pensii şi oferă comision tuturor angajaţilor care ajută compania să obţină noi clienţi.

Cât despre nominalizare la Timmy Awards, Codrin nu-şi poate ascunde mândria. „Este o onoare şi un privilegiu să fim finalişti pentru unul dintre cele mai semnificative premii din domeniul tehnologic în Statele Unite. Suntem extrem de mândri de echipa pe care am construit-o şi suntem încântaţi de noile provocări şi oportunităţi care ne stau în faţă”, a declarat preşedintele companiei Digital Authority Partners.

Despre Codrin Arsene

Are 31 de ani şi este născut în oraşul Târgu Bujor din judeţul Galaţi, într-o familie cu îndelungată tradiţie didactică.  A studiat la cele mai prestigioase colegii din Galaţi: la Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri” şi Colegiul Naţional „Costache Negri”, perioadă în care a cochetat şi cu presa, fiind un activ jurnalist la un ziar local ce avea o pagină pentru adolescenţi.

La vârsta de numai 18 ani (în 2005) a devenit cel mai tânăr reprezentant oficial al Programului „Clean Up the World”, iniţiat şi susţinut de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) prin Departamentul de Mediu.

A plecat la Universitatea din Chicago (SUA) la vârsta de 19 ani (în 2006), după ce a primit o bursă specială de la Guvernul României  un program care se anunţa extrem de incitant pentru viitorul ţării). A absolvit 2010, ca şef de promoţie, la două specializări: Ştiinţe Politice şi Studii Internaţionale. Are şi un master în comunicare.

Înainte de a pune bazele propriei afaceri, a lucrat pentru cunoscutele multinaţionale de IT Sears şi Ricoh.
 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite