Podul hobanat de la Galaţi. Au început lucrările de montare a unei piese metalice de peste 20 de tone
0A început montarea primelor componente metalice ale podului hobanat care se construieşte pe Drumul de Centură din Galaţi. Este cea mai complexă construcţie realizată în oraşul de la Dunăre de la Revoluţie încoace şi este realizat cu componente metalice din Italia.
Constructorii de pe şantierul podului hobanat au început lucrările de montare a unei piese metalice de peste 20 de tone şi cu o lungime de aproximativ 15 metri la pilonul central.
A fost nevoie de o macara specială şi de o echipă de sudori profesionişti. Este vorba de o operaţiune dificilă, care se desfăşoară la peste 20 de metri înălţime şi care necesită o tehnică specială de sudură.
„După montarea acestei piese, vor continua şi lucrările de înălţare a pilonului central. De asemenea, sunt aşteptate să ajungă pe şantierul podului hobanat, rând pe rând, şi celelalte componente metalice, inclusiv părţi de tablier”, a anunţat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.
Podul hobanat, înalt cât un bloc cu 24 etaje
Podul hobanat este o construcţie unică în regiunea sud-est a României şi va avea 62 de metri înălţime. La final, va fi cât un bloc cu 24 etaje. Obiectivul va avea patru benzi de circulaţie şi va scurta lungimea actualei variante ocolitoare a Galaţiului. Podul va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie.
Podul hobanat face parte din Drumul de Centură. Investiţia de aproximativ 40 de milioane de euro prevede modernizarea a 10,45 km de drum, care pe unele porţiuni va avea patru benzi de circulaţie, piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.
Vă recomandăm şi: