Craiova ar putea fi legată de Atena cu ajutorul unui tren electric, însă există o problemă: calea ferată nu este electrificată

0
0
Craiova ar putea fi legată de Atena cu un tren electric modern
Craiova ar putea fi legată de Atena cu un tren electric modern

Softronic din Craiova, singurul producător de rame şi locomotive electrice din Europa de Sud-Est, vrea să pună pe roţi cel de-al treilea electric Hyperion.

Compania Softronic din Oltenia vrea să construiască un nou tren electric SF, care să circule din Craiova la Atena. Reprezentanţii uzinei din Bănie au precizat că există un singur motiv pentru care acest lucru este momentan imposibil: calea ferată Craiova-Calafat nu este electrificată.

Costurile celui de-al treilea tren electric se ridică la suma de 5 milioane de euro. Poate atinge viteza de 160 de km/h, însă în România acest lucru este imposibil din cauza stării proaste a liniilor.  „Problema electrificării este rezolvată la nivelul Europei de foarte multe ţări care în fiecare an construiesc sute sau mii de kilometri de căi ferate electrificate. Cel mai ieftin transport este cel electric, este în acelaşi timp şi foarte prietenos cu mediu pentru că nu poluează”, spune Radu Zlatian, consultant Softronic, pentru Digi24.

Date practice despre trenul electric:

- nu se fumează în acest tren şi nici nu este dotat cu un spaţiu dedicat

- beneficiază de internet şi prize

- trenul este prevăzut cu Wi-Fi gratuit

- investiţia totală se ridică în jur de 5 milioane de euro

- trenul este vopsit în multe culori, din fabrică pentru a scăpa de grafitti

- trenul este prevăzut cu senzori care monitorizează aerul din vagoane: cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temparatura optimă şi umiditatea

Calea ferată Craiova-Calafat a fost construită acum peste 100 de ani, iar distanţa este parcursă în peste trei ore. Trenurile circulă cu o viteză de aporximativ 30 de km/h.

CFR are nevoie de suma de 500 de milioane de euro pentru modernizare, dar nu a găsit până în momentul de faţă finaţarea.     

Softronic, deţinută de Ionel Ghiţă, Ion Gârniţă, Augustin Popescu şi Oana Miulescu, a realizat o cifră de afaceri de 115 milioane de lei în anul 2013, potrivit reprezentanţilor companiei. Înfiinţată în anul 1999, firma este unul dintre puţinii furnizori privaţi de produse şi servicii pe piaţa feroviară românească.
   


 

Craiova


Ultimele știri
Cele mai citite